صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونسف: دختران و پسران افغان باید به مراقبت‌های صحی و آموزشی دسترسی داشته باشند

عمر عبدی، معاون مدیر اجرایی یونسف برای افغانستان و پاکستان، روز گذشته، شنبه، 17 میزان در بیانیه‌ای بر اهمیت حیاتی اجازه دادن به همه دختران و پسران برای ادامه تحصیل در تمام سطوح و مشارکت معنادار در ساختن آینده کشورشان تأکید کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی در افغانستان، اعلام کرده است که دختران و پسران باید به مراقبت‌های صحی و آموزشی دسترسی داشته باشند.

پیک‌آفتاب: عمر عبدی، معاون مدیر اجرایی یونسف برای افغانستان و پاکستان، روز گذشته، شنبه، 17 میزان در بیانیه‌ای بر اهمیت حیاتی اجازه دادن به همه دختران و پسران برای ادامه تحصیل در تمام سطوح و مشارکت معنادار در ساختن آینده کشورشان تأکید کرده است.

عبدی این اظهارات را پس از یک سفر چهار‌روزه به افغانستان و پاکستان برای بررسی نیازهای فزاینده کودکان در این دو کشور، مطرح کرده است.

عبدی در بحبوحه تشدید بحران صحی و تغذیه کودکان به افغانستان آمده بود. او در کنار جورج لاریا-ادجی، مدیر منطقه‌ای یونسف و هرو لودوویک دی لیس، نماینده یونسف در افغانستان، از کشور دیدار کرده‌ است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد هشدار داده است که در صورت عدم اقدام فوری، ممکن است یک میلیون کودک در افغانستان به دلیل سوءتغذیه بمیرند.

سازمان ملل: یک میلیون کودک زیر پنج‌سال در افغانستان با خطر مرگ مواجه‌اند

یونسیف در پی تشدید شیوع سرخکان، اسهال و برخی دیگر از بیماری‌ها در کشور خواستار از‌سرگیری فوری کمپاین‌های واکسیناسیون فلج اطفال، سرخکان و کرونا شد.

عبدی گفت: «هدف ما این است که افغانستان را ببینیم که در آن هر دختر و هر پسر در مکتب هستند‌، از مراقبت‌های بهداشتی با‌کیفیت برخوردارند و از هر گونه خشونت در امان هستند.»

صندوق حمایت از کودکان تأکید کرده است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اهداکننده‌گان و سازمان‌های بشردوستانه باید فوراً برای جلوگیری از بدتر شدن بحران بشری و بقای کودکان در افغانستان اقدام کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x