صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گریفیتس: وضعیت کودکان مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان نگران کننده است

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور کمک‌های بشری، وضعیت کودکان مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان را خیلی نگران کننده توصیف کرده است.

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور کمک‌های بشری، وضعیت کودکان مبتلا به سوءتغذیه در افغانستان را خیلی نگران کننده توصیف کرده است.

پیک‌آفتاب: گریفیتس در سلسله توییت‌های روز گذشته خود گفته است که در آغاز مسافرت خود به افغانستان، روز گذشته از شفاخانه اندراگاندی در کابل دیدن کرده است.

گریفیتس افزوده که از دیدن چند کودک بیمار به اندازه‌ای متاثر شده که نمی‌تواند با کلمات بیان کند. او گفت که دو کودک نوزاد را دید که در گهواره شیشه‌ای خاص، تحت مواظبت قرار داشتند و از سوءتغذیه شدید رنج می‌بردند.

این مقام سازمان ملل می‌گوید که مسئولان شفاخانه به وی گفتند تنها روز گذشته سه کودک نوزاد در اثر بیماری سوءتغذیه جان باختند.

اداره‌های کمک‌رسان سازمان ملل هشدار داده‌اند که شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه شدید در افغانستان رو به افزایش است.

این در حالی مطرح می‌شود که ایزابل موسارد کارلسن، رئیس بخش اوچای افغانستان در توییتی نگاشته است: “مردم افغانستان را نباید فراموش کرد. اکنون زمان ایستادن در کنار آن‌ها فرا رسیده است”.

در همین حال؛ فاروق ا دومون، معاون نماینده عملیاتی یونیسف در افغانستان در توییتی گفته است: “لطفاً کودکان، زنان و خانواده‌های افغانستان را فراموش نکنید. آن‌ها با یک بحران انسانی فلج کننده روبه‌رو هستند. آن‌ها اکنون نیاز به حمایت دارند”.

او در توییتی دیگر نگاشته است: “پیش از نشست 31 مارچ، جامعه جهانی نباید آسیب‌پذیرترین کودکان، مادران و خانواده‌ها را در افغانستان فراموش کند”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، افغانستان را یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای کودکان در جهان خوانده بود. این نهاد گفته بود که در یک سال گذشته، به دلیل درگیری، خشک‌سالی و همه‌گیری ویروس کرونا، وضعیت بدتر شده است.

3.2 میلیون کودک در افغانستان از فقر و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

مرگ قریب‌الوقوع یک میلیون کودک افغانستانی به دلیل سوء‌تغذیه

سینه‌بغل و سوءتغذیه، ترکیبی مرگ‌بار برای کودکان افغانستان

کودکان افغانستان در بحران سوءتغذیه حاد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x