صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 7.5 میلیون دالری چین به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست

وزارت خارجه چین اعلام کرده است که این کشور به ارزش 50 میلیون یوان معادل 7.5 میلیون دالر امریکایی، کمک بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست ارسال می‌کند.

ون‌بین وانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز شنبه چهارم سرطان، اعلام کرده است که این کشور به ارزش 50 میلیون یوان معادل 7.5 میلیون دالر امریکایی، کمک بشردوستانه به زلزله‌زدگان در ولایت‌های پکتیکا و خوست ارسال می‌کند.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌‌ای اعلام کرده است که حکومت این کشور به ارزش 50 میلیون یوان کمک بشردوستانه را به زلزله‌زدگان در افغانستان کمک می‌نماید.

در اعلامیه وزارت خارجه چین آمده است: “زلزله 22 جون، قوی‌ترین زلزله در 20 سال گذشته در افغانستان بود که نزدیک 1500 کشته، بیش از 2000 زخمی، بیش از 3000 ساختمان را تخریب کرد و تلفات هم‌چنان در حال افزایش است.”

اعلامیه می‌افزاید که پس از زلزله، دولت چین تصمیم گرفت تا کمک‌های بشردوستانه اضطراری را به ارزش 50 میلیون یوان به افغانستان ارائه کند که شامل خیمه، پتو، چپرکت و سایر لوازم مورد نیاز فوری در مناطق زلزله زده می‌شود.

منبع به نقل از سخنگوی وزارت خارجه چین می‌افزاید: “قرار است اولین بسته از این تدارکات در 27 جون، با پروازهای چارتر شده عازم افغانستان شود. در چند روز آینده دولت چین با طالبان هم‌آهنگی می‌کند تا از تحویل سریع کمک‌ها به دست مردم اطمینان حاصل شود.”

وزارت خارجه چین می‌افزاید: “ما بر این باوریم که با تلاش‌های مردم و کمک جامعه جهانی، زلزله‌زدگان می‌توانند به زودی از پس آن برآیند و سریع‌تر از فاجعه، مناطق تخریب شده را بسازند.”

تاکنون کشورها و سازمان‌های زیادی برای ارسال کمک‌های فوری به زلزله‌زدگان در پکتیکا و خوست اعلام آمادگی کرده‌اند و برخی این کمک‌ها نیز به ساحات آسیب دیده رسیده‌اند.

هم‌چنان سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF)، اعلام کرد که روند کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده آغاز گردیده و این سازمان نیازمندی‌های صحی خانواده‌های متضرر را تامین می‌کند. https://paikaftab.com/?p=12024

اتحادیه اروپا نیز روز پنج‌شنبه 2 سرطان، با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد که به ارزش یک‌ میلیون یورو به زلزله‌زدگان در خوست و پکتیکا کمک می‌کند.

کمک یک میلیون یورویی اتحادیه اروپا به زلزله‌زدگان در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دو روز قبل اعلام کرده بود که در صورت درخواست کمک از سوی افغانستان، این کشور حاضر است تا کمک‌های لازم را فراهم کند.

زاخارووا: مسکو برای ارایه کمک‌های لازم به افغانستان آماده است

علاوه بر این، کشورهای ایران، پاکستان، بریتانیا، ازبیکستان، آذربایجان، ترکمنستان و شماری از کشورهای دیگر نیز کمک‌هایی را برای زلزله‌زدگان در افغانستان اختصاص داده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x