صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کانادا به قاضی‌های زن افغانستان، پناهندگی می‌دهد

یک سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا روز گذشته ۱۰ جدی، به رویترز گفته که افزون بر قاضی‌های زن و خانواده‌های‌شان، کانادا یک گروه دیگر ۲۳۰ نفری را که شامل تعدادی از لزبین‌ها، همجنس‌گرایان، دوجنسه و دگرباشان می‌شود، نیز می‌پذیرد.

وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرده که به قاضی‌های زن افغانستان و خانواده‌های‌شان که از زمان تخلیه آن‌ها از افغانستان در بلاتکلیفی در کشورهای دیگر، از جمله یونان زندگی می‌کنند، پناه می‌دهد.

پیک‌آفتاب: یک سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا روز گذشته ۱۰ جدی، به رویترز گفته که افزون بر قاضی‌های زن و خانواده‌های‌شان، کانادا یک گروه دیگر ۲۳۰ نفری را که شامل تعدادی از لزبین‌ها، همجنس‌گرایان، دوجنسه و دگرباشان می‌شود، نیز می‌پذیرد.

سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا تاکید کرده که انتظار می‌رود این افراد در جریان سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به کانادا بیایند، اما هیچ تاریخ مشخصی وجود ندارد.

کانادا پیش از این تعهد کرده بود که به ۴۰ هزار پناهجوی افغان اسکان می‌دهد، اما هیچ جدول زمانی در این زمینه ارایه نکرده است.

براساس آمارهای دولت کانادا، این کشور از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، ۶۴۵۰ شهروند افغانستان را اسکان داده است. از این میان، ۳۹۱۵ نفر با دولت کانادا و نیروهای این کشور در افغانستان کار کرده‌اند و به ۲۵۳۵ نفر دیگرشان به دلایل بشردوستانه اسکان داده شده است.

پیشتر شماری از قاضیان زن افغانستان که از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون در یونان زندگی می‌کنند، به رویترز گفته بودند که به دلیل وضعیت ویزای موقت‌شان، فاقد پوشش خدمات صحی هستند.

قاضی‌های حکومت پیشین: قاضی‌های پیشین برکنار و افراد طالبان به جای آنها تعیین شده‌اند

این در حالی است که شماری از قاضی‌های حکومت پیشین در نامه‌ی به جامعه جهانی و سازمان ملل، از برکناری گسترده‌ی قاضیان حکومت پیشین و جای‌گزین شدن آنها با افراد طالبان خبر داده‌اند. طالبان گفته‌اند که قاضیان حکومت قبلی، مسلکی نیستند.

این قاضی‌ها با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری پیک‌آفتاب، می‌گویند که امارت اسلامی تمامی قضات حکومت پیشین را از وظایف‌شان برکنار کرده‌اند. در نامه ارسالی آمده است که طالبان دلیل برکناری این قاضیان را «غیرمسلکی» بودن عنوان کرده است. در نامه هم‌چنین آمده که به جای افراد برکنار شده، افراد وابسته به طالبان گماشته شده‌اند.

قاضی‌های حکومت پیشین: قاضی‌های پیشین برکنار و افراد طالبان به جای آنها تعیین شده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x