صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

ایالات متحده برای سود شرکت‌های نظامی-صنعتی خود در حال جعل حمایت از اوکراین برای رسیدن به منافع خود است.

ایالات متحده برای سود شرکت‌های نظامی-صنعتی خود در حال جعل حمایت از اوکراین برای رسیدن به منافع خود است.

پیک‌آفتاب: روزنامه چینی گلوبال تایمز با نشر مقاله‌ای گفته است که امریکا به منظور افزایش سود شرکت‌های ملی نظامی-صنعتی، حمایت نمایشی از اوکراین را آغاز کرده و در عمل هیچ‌گونه صادق نیست.

نویسندگان این مقاله می‌گویند: “نجات اوکراین و حمایت از این کشور معلوم شد که فقط یک نمایش تئاتری است و واشنگتن از هرج‌ومرج ایجاد شده مصنوعی به نفع خود استفاده می‌کند و دیگران را در این بازی سرگرم ساخته است”.

نویسندگان مقاله تحلیل می‌کنند که علاوه بر افزایش سهام شرکت‌های تسلیحاتی، کاخ سفید انتظار دارد اروپا را در مورد خطر ساختگی “تهدید روسیه” متحد نماید و از این طریق نیز منفعت کسب نماید.

نویسندگان مقاله به این باورند که واشنگتن “تمام تلاش خود را برای تبدیل بحران اوکراین به یک بحران طولانی انجام داد، در حالی‌که به کی‌ف فقط نقش یک «پیاده» محول شد که فعلاً قربانی می‌شود”.

از سوی دیگر؛ ژانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه 19 اپریل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: “چین از روسیه و اوکراین می‌خواهد تا در گفتگو و مذاکره برای آتش‌بس شرکت کنند، زیرا پایان زودهنگام درگیری تنها راه‌حل بحران انسانی موجود است”.

ژانگ گفت که چین همیشه در کنار صلح و عدالت ایستاده و همواره بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل عمل کرده است. وی تصریح کرد: “ادامه ارسال تسلیحات سنگین‌تر به اوکراین، صلح را به ارمغان نمی‌آورد، بلکه تنها درگیری را طولانی‌تر و تشدید می‌کند که در پی آن فاجعه انسانی تشدید می‌یابد”.

این در حالی است که سرهی ولینا، یکی از فرماندهان نیروی دریایی اوکراین که هم‌چنان در ماریوپل مقابل حملات روسیه ایستادگی می‌کند، گفت که نیروهایش شاید “آخرین روزهای خود را می‌گذرانند”.

فرمانده اوکراینی: ما شاید آخرین روزها را می‌گذرانیم

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

روسیه: بیش از 1000 تفنگ‌دار دریایی اوکراین در ماریوپل تسلیم شدند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x