صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین: امریکا در تنگه تایوان خطرات امنیتی ایجاد می‌کند

ارتش چین روز گذشته 20 جولای، گفت که امریکا در تنگه تایوان«سازنده خطرات امنیتی» است، زیرا این کشور به طور مکرر در این منطقه اقدامات «تحریک‌آمیز» انجام می‌دهد.

ارتش چین روز گذشته 20 جولای، گفت که امریکا در تنگه تایوان«سازنده خطرات امنیتی» است، زیرا این کشور به طور مکرر در این منطقه اقدامات «تحریک‌آمیز» انجام می‌دهد.

پیک‌آفتاب: این اظهارات ارتش چین پس از آن بیان شد که یک کشتی جنگی امریکا از مناطق حساس آبی در نزدیکی تنگه تایوان عبور کرد.

نیروهای بحری امریکا اما گفته‌اند که این کشتی جنگی امریکا مطابق قوانین بین‌المللی به گونه‌ای «معمول» از تنگه تایوان و آب‌های بین‌المللی عبور کرده است.

ایالات متحده ماهانه یک بار سفر‌های مشابه را در تنگه تایوان انجام می‌دهد، اقدامی که موجب خشم چین شده است و بیجینگ این اقدام امریکا را نشانه حمایت از تایوان تلقی می‌کند؛ جزیره‌ای که به صورت دموکراتیک اداره می‌شود، اما چین ادعای مالکیت آن‌را دارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر امریکا گفته بود که تنگه جداکننده تایوان از چین، یک آب‌راه بین‌المللی است. امریکا بار دیگر ادعای بیجینگ برای حاکمیت روی این گذرگاه استراتیژیک را زیر سوال برد و گفت که از تایوان حمایت می‌کند.

امریکا: تنگه تایوان آب‌راه بین‌المللی است؛ چین: این ادعای دروغ را محکوم می‌کنیم

ارتش چین با نشراعلامیه‌‌ای گفته است که نیروهای آنان کشتی ایالات متحده را نه تنها «هشدار» داده، بلکه آن‌را تعقیب نیز کرده است.

در این اعلامیه هم‌چنین آمده است که اقدامات مکرر تحریک‌آمیز امریکا، به وضاحت نشان می‌دهد که کشتی جنگی امریکا صلح و ثبات را در تنگه تایوان تهدید می‌کند.

نظامیان چین در این اعلامیه گفته‌اند که نیروهای آنان همیشه در حالت درجه یک آماده باش اند و از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود دفاع می‌کنند.

قوای بحری ایالات متحده اما گفته است که کشتی جنگی آن‌ها از دهلیز تنگه تایوان عبور کرده است که فراتر از سواحلی یک دولت می‌باشد. قوای بحری امریکا هم‌چنین گفته است که کشتی جنگی آن کشور از آب‌های آزاد اقیانوس آرام عبور و مرور کرده است.

در همین حال، وزارت دفاع تایوان گفته است که کشتی جنگی ایالات متحده از طریق تنگه به سمت شمال عبور کرده و وضعیت در منطقه «عادی» است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته بود که این کشور مکرراً قوانین بین‌الملی را نقض می‌کند و ما این مسئله را محکوم می‌کنیم.

چین: امریکا مکرراً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

وانگ یی: استراتیژی امریکا موجب تقابل با چین شده است

امریکا: رویکرد چین تهاجمی‌تر شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x