صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پولند: اوکراین باید توسط غرامت جنگی روسیه بازسازی شود

کی‌ف، پایتخت اوکراین روز یک‌شنبه 22 می، میزبان اندری دودا، رئیس جمهور پولند بود. او از اوکراین حمایت کرد و گفت که روسیه باید اوکراین را بازسازی کند.

کی‌ف، پایتخت اوکراین روز یک‌شنبه 22 می، میزبان اندری دودا، رئیس جمهور پولند بود. او از اوکراین حمایت کرد و گفت که روسیه باید اوکراین را بازسازی کند.

پیک‌آفتاب: اندری دودا، رئیس جمهور پولند در این سفر بر حمایت از اوکراین تاکید کرد و گفت که اتحادیه اروپا باید در این مورد همه مسئولیت‌هایش را ادا نماید.

دودا سپس با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک نشست خبری حضور یافت و گفت که باید دست روسیه از دارایی‌های بین‌المللی‌اش کوتاه شود. او تصریح کرد: “واضح است که اوکراین باید توسط غرامت جنگی اشغال‌گران روسی دوباره بازسازی شود. آن‌ها باید از دسترسی به دارایی‌هایی که در نهادهای مالی و تمامی جهان منجمد شده‌اند، دور نگه‌داشته شوند. علاوه بر این، ما به ابتکار‌های متفاوت نیاز داریم تا به اوکراین به صورت مستقیم کمک شود”.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این نشست از پولند به خاطر هم‌کاری‌ها و پناه دادن به صد‌ها هزار پناهجوی اوکراینی سپاس‌گزاری کرد.

رئیس جمهور پولند در دیدار با نماینده‌های پارلمان اوکراین هم گفت که این کشور حق دارد در مورد آینده‌اش تصمیم گیرد.

هم‌زمان با سفر اندری دودا به اوکراین، راکت‌پرانی‌هایی در مناطق شمال شرقی این کشور از سوی نیروهای روسی صورت گرفت.

این در حالی است که پیش‌تر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که در تلویزیون دولتی اوکراین صحبت می‌کرد، گفت که کشورش می‌تواند در میدان نبرد پیروز باشد اما به گفته وی همه چیز فقط می‌تواند در میز مذاکره به طور قطعی حل شود و راه آن گفتگو و دیپلماسی است.

زلنسکی: جنگ فقط با دیپلماسی پایان خواهد یافت

از سوی دیگر؛ میخایلو پودولیک، دستیار رئیس جمهور اوکراین با اشاره به احتمال رسیدن به یک توافق گفته که جنگ خاموش نخواهد شد.

او تصریح کرده است اگر تواقفی هم در جنگ صورت گیرد، نیروهای روسیه عملیات تازه را آغاز می‌کنند که به باور او بیش‌تر از گذشته خونین و نگران خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌تر جنرال میخائل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه و رئیس هم‌آهنگی ستاد واکنش بشردوستانه این کشور گفته بود که این جعلیات ضد روسیه است تا اعتبار این کشور را مخدوش سازد. او گفت که کشتن غیرنظامیان در نیکولایوکا به خاطر جعل‌کاری‌های جدید علیه روسیه که از یک طرف اعتبارزدایی می‌کند و از طرف دیگر قربانی می‌گیرد تا طبل جنگ طرفین داغ‌تر از پیش باشد.

روسیه: کی‌ف به خاطر جعل‌های جدید ضد روسی، غیرنظامیان را در نیکولایوکا کشتند

مارک میلی: امریکا دیگر یک قدرت بی‌رقیب نیست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x