صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پنتاگون: در حمله پهپادی 29 اگست در کابل قانون جنگی نقض نشده است

بر اساس تحقیقات جدید وزارت دفاع امریکا، در حمله پهپادی که منجر به کشته شدن 10 عضو خانواده "زمری احمدی" به شمول 7 کودک در کابل شد، قانون جنگ نقض نشده است.

بر اساس تحقیقات جدید وزارت دفاع امریکا، در حمله پهپادی که منجر به کشته شدن 10 عضو خانواده “زمری احمدی” به شمول 7 کودک در کابل شد، قانون جنگ نقض نشده است.

پیکآفتاب: صمد سعید، رئیس بازرس نیروهای هوایی امریکا روز گذشته 3 نوامبر، گفته است که در حمله هوایی 29 اگست یک طیاره بدون سرنشین امریکا در کابل، در اواخر ماه اگست که منجر به کشته شدن 10 عضو خانواده زمری احمدی، از جمله 7 کودک شد، نقض هیچ قانونی مشاهده نمی‌شود و سهل‌انگاری جنایی نیست.

رئیس بازرس نیروهای هوایی امریکا، در اظهارات خویش می‌افزاید که حمله مذکور به علت خطاها، عدم تفسیر درست اطلاعات و اختلال‌های ارتباطی رخ داد.

آقای سعید افزوده است که در اثر دیده نشدن یک کودک در محل، چند دقیقه قبل از حمله، این اتفاق رخ داد و در نتیجه آن، 10 غیرنظامی، 3 مرد و 7 کودک خانواده “زمری احمدی” کشته شدند، اما این اقدام در دفاع از خود انجام شده است. او در ادامه می‌گوید: “در سطح ما نقض قانون و قوانین جنگی صورت نگرفته و این یک اشتباه تأسف‌بار و یک اشتباه صادقانه است.”

پنتاگون، پیش از این نیز آن حمله را اشتباه غم‌انگیز خوانده و عذرخواهی کرده بود. اما جنرال مکنزی، توضیح داده بود که این ضربه به دلیل اطمینان صادقانه به از بین بردن تهدید قریب‌الوقوع برای کسانی‌که در میدان هوایی کابل جمع شده بودند، انجام شد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای هوایی امریکا، پیشتر نیز در حمله‌های مشابهی دچار چنین اشتباهی شده بودند که در نتیجه آنها ده‌ها شهروند افغانستان جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x