صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وعده آلمان برای تسریع روند تخلیه، طالبان اما این روند را متوقف کرده‌اند

در حالی که وزیر خارجه آلمان از تسریع در روند انتقال کارمندان محلی پیشین و افغانستانی‌های در معرض خطر خبر می‌دهد، گزارش‌ها اما حاکی است که طالبان روند تخلیه را متوقف کرده‌اند.

در حالی که وزیر خارجه آلمان از تسریع در روند انتقال کارمندان محلی پیشین و افغانستانی‌های در معرض خطر خبر می‌دهد، گزارش‌ها اما حاکی است که طالبان روند تخلیه را متوقف کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه جدید آلمان می‌گوید که روند انتقال کارمندان محلی پیشین آن کشور و افغانستانی‌های در معرض خطر از افغانستان تسریع خواهد شد. انالنا بئربوک گفته که برای تسریع روند انتقال این افراد به آلمان، باید موانع بروکراتیک در صدور ویزا رفع شود. به گفته وزیر خارجه آلمان، هنوز هم حدود ۱۵ هزار نفری که آلمان برای پذیرش آن‌ها اعلام آمادگی کرده است، در افغانستان باقی مانده‌اند.

این در حالی است که رسانه امریکایی «ان‌بی‌سی نیوز»، به نقل از منابع آگاه گزارش داده که طالبان طی دو هفته گذشته تمام پروازهای انتقال افراد از کابل را به دلیل اختلاف در مورد نحوه اداره میدان هوایی با قطر، متوقف کرده‌اند. گفته شده که طالبان درخواست چوکی در پروازها را دارند، موضوعی که قطری‌ها آن را رد کرده‌اند.

یک مقام وزارت خارجه امریکا که در عملیات انتقال نقش دارد، تأیید کرده که پروازها متوقف شده است.

به گفته یک مقام کانگرس و یک منبع آگاه، طالبان درخواست چند چوکی در پروازها برای جنگجویان و هواداران خود برای خروج از افغانستان کردند. این منابع می‌گویند، هدف از انتقال این افراد آن است که آنها بتوانند در کشورهای دیگر کار کنند و پول مورد نیاز را به افغانستان برگردانند.

با این همه، منابع گفته‌اند که روشن نیست افرادی که به درخواست طالبان افغانستان را ترک می‌کنند، «جنگجویان سرسخت طالبان»، هواداران، غیرنظامیان یا ترکیبی از این گروه‌ها هستند.

پروازهای چارتری برای انتقال پناهجویان افغان توسط «قطر ایرویز» انجام می‌شود، تنها هواپیمایی که طالبان به آن‌ها اجازه پرواز منظم از کابل را داده بود.

این در حالی است که پیش از این، مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان به والی‌های امارت اسلامی دستور داده بود تا در جهت منصرف نمودن شهروندان خواهان خروج تلاش کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x