صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت اطلاعات و فرهنگ: از هیچ اهرم فشار علیه رسانه‌ها استفاده نمی‌کنیم

شماری از فعالین و خبرنگاران، نهادی را تحت عنوان «نهاد رسانه‌یی افغانستان» ایجاد کرده‌اند. در مراسم اعلام موجودیت این نهاد، رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفت: این وزارت خود را متعهد به دفاع از اصل آزادی بیان می‌داند.

شماری از فعالین و خبرنگاران، نهادی را تحت عنوان «نهاد رسانه‌یی افغانستان» ایجاد کرده‌اند. در مراسم اعلام موجودیت این نهاد، رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفت: این وزارت خود را متعهد به دفاع از اصل آزادی بیان می‌داند.

پیک‌آفتاب: عبدالخلیل رحیمی، رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفت که این وزارت متعهد به حمایت از خبرنگاران و رسانه‌های آزاد است. او تاکید کرد، برای داشتن جامعه‌ای نقّاد، انتظار نداریم که رسانه‌ها در تمامی زمینه‌ها همسو با نظام حرکت کنند، بلکه برعکس باور داریم که رسانه‌ها جهت اصلاح امور، باید حکومت را نقد کنند. آقای رحیمی افزود، به رسانه‌ها اطمینان می‌دهیم که از هیچ نوع اهرم فشار علیه خبرنگاران و رسانه‌ها استفاده نخواهیم  کرد. او درعین حال گفت که ارزش‌های اسلامی خط سرخ حاکمیت است.

این اظهارات در مراسم بنیادگذاری «نهاد رسانه‌یی افغانستان» ایراد شد که توسط شماری از فعالین و خبرنگاران ایجاد شده است. مسئولان این نهاد می‌گویند که هدف از ایجاد این نهاد، دفاع از آزادی بیان و مصونیت جانی و تامین حقوق خبرنگاران می‌باشد.

ابوذر صارم سرپُلی، رئیس این نهاد می‌گوید، با وجود فعالیت برخی نهادهای حامی رسانه‌ها در 20 سال اخیر، اما با توجه به امکانات دست داشته‌ی این نهادها، فعالیت‌های آنان از نظر خبرنگاران قابل قبول نبوده و بسیاری از این نهادها به تجارت و امتیاز‌گیری سیاسی متهم هستند. او تاکید کرد که حمایت از آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها از اهداف اساسی «نهاد رسانه‌یی افغانستان» می‌باشد. وی همچنان از رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا در تبانی با وزارت کار، روی قانونمند شدن کار کارکنان رسانه‌های خصوصی مطابق به قانون کار اقدام کنند.

 

از سویی هم حجت‌الله مجددی، رئیس انجمن خبرنگاران افغانستان می‌گوید که تلاش‌ها به منظور تامین مصونیت جانی و مالی خبرنگاران و نیز حق دسترسی به اطلاعات صورت گرفته است. به گفته‌ی او، در قسمت مصونیت مالی خبرنگاران، صحبت‌هایی با سازمان ملل صورت گرفته و این سازمان وعده کرده است که معاش خبرنگاران بیکار شده را پرداخت می‌کند.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x