صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

والتز: کمک به افغانستان تحت حاکمیت طالبان، کمک به تروریزم است

مایک والتز: "طالبان افغانستان متشکل از قاتلان، اراذل، اوباش و تروریست‌هایی است که با القاعده همسو هستند. تا زمانی که طالبان در قدرت هستند، صفر کمک‌ها باید از کابل عبور کند. چیزی به نام تروریست «میانه‌رو» وجود ندارد."

مایک والتز، عضو کانگرس امریکا می‌گوید، فعالیت گروه‌های داعش و القاعده در افغانستان در حال افزایش است و ایالات متحده شاید مجبور شود برای مبارزه با تروریزم به افغانستان بازگردد.

پیک‌آفتاب: مایک والتز امروز ۹ دسمبر، در رشته توییت‌هایی در حساب  توییتراش گفته است که ممکن‌ است سربازان امریکایی برای مقابله با داعش و القاعده به افغانستان برگردند. او نوشته است: “ما ۱۹ سال اطلاعات حیاتی امنیتی و عملیاتی از نیروهای خود در افغانستان داریم. مهم است که داده‌ها به درستی جمع‌آوری شود و برای سربازان آینده که ممکن است مجبور شوند برای مقابله با داعش و القاعده به عقب برگردند، قابل جستجو باشد.”

به باور این عضو کانگرس امریکا، از آن‌جایی که تهدیدهای داعش، القاعده و دیگران هم‌چنان در حال افزایش است، امریکا باید برنامه‌های ضد تروریزم مشخصی برای پاسخگویی داشته باشد.

او در توییتی هم‌چنین از همسویی طالبان با القاعده انتقاد کرده و طالبان را گروه تروریستی خوانده و گفته تا زمانی که طالبان بر افغانستان حاکم است، نباید کمکی به افغانستان ارسال گردد: “طالبان افغانستان متشکل از قاتلان، اراذل، اوباش و تروریست‌هایی است که با القاعده همسو هستند. تا زمانی که طالبان در قدرت هستند، صفر کمک‌ها باید از کابل عبور کند. چیزی به نام تروریست «میانه‌رو» وجود ندارد.”

این مقام امریکایی در حالی درباره افزایش فعالیت القاعده و داعش در افغانستان اظهار نظر می‌کند که امارت اسلامی می‌گویند، داعش و القاعده در افغانستان حضور ندارند و خطر جدی برای افغانستان نیست.

مجاهد: ترورها و داعش جدی نیستند، پیگیری می‌کنیم

این انتقاد تند از طالبان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان با شعار این که «طالبان تغییر کرده‌اند»، موافقت‌نامه صلح دوحه بین امریکا و طالبان را نهایی کرد و در نهایت زمینه بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان را فراهم ساخت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x