صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نگرانی پوتین و رئیسی از حضور داعش در افغانستان

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در یک گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین، حضور داعش را در افغانستان برای کشورهای همسایه و منطقه خطرناک توصیف کرده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در یک گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین، حضور داعش را در افغانستان برای کشورهای همسایه و منطقه خطرناک توصیف کرده است.

پیک‌آفتاب: در بیانیه‌ای دفتر رئیس جمهور ایران آمده که ابراهیم رئیسی و پوتین روز گذشته 25 عقرب، پیرامون مسایل منطقه‌ای و روابط دو کشور گفتگو کرده‌اند.

رئیس جمهور ایران، در این گفتگو بیان کرده است که کشورش و مسکو در بسیاری از موضوعات بین‌المللی همسویی و همگرایی دارند. رئیس جمهور ایران، در این گفتگو چنین اظهار کرده که “مقابله با افراط‌گرایی، یک‌جانبه‌گرایی و تحکیم چندجانبه‌گرایی از جمله وجوه اشتراک دو کشور است”.

رئیسی بر ضرورت همکاری‌های مشترک دو کشور در مسایل منطقه‌ای تاکید کرده و گفته است: “تداوم امریکایی‌ها در سوریه ثبات و امنیت این کشور را تهدید می‌کند، درست همانطور که خروج آنها از افغانستان، این کشور را با بحران فزاینده مواجه ساخته است”.

رئیس جمهور ایران، همراه با همتای روسی خویش در این گفتگو تحولات افغانستان را نیز بررسی نموده و گفته است: “حضور داعش در افغانستان برای کشورهای همسایه و کشورهای منطقه خطرناک است و باید در مقابل این خطرات هوشیار باشیم.”

رئیسی اضافه کرده است که کشورش خواهان تشکیل “دولت فراگیر” با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی در افغانستان است. او افزوده که “ما معتقدیم که تشکیل دولت فراگیر می‌تواند امنیت این کشور را تضمین نماید”.

این در حالی است که پیشتر ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته بود داعش مشکل جدی برای افغانستان نیست و امارت اسلامی این گروه را سرکوب می‌کند.

مجاهد: ترورها و داعش جدی نیستند، پیگیری می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x