صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نگرانی روسیه از فعالیت گروه‌های داعش و القاعده در افغانستان

لاوروف از تلاش‌های طالبان برای ایجاد ثبات و آرامش ستایش کرد، اما گفت که کرملین نسبت به فعال شدن گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش در افغانستان نگران است.

نشست مسکو در مورد افغانستان امروز با سخنرانی سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، آغاز شد. آقای لاوروف از تلاش‌های طالبان برای ایجاد ثبات و آرامش ستایش کرد، اما گفت که کرملین نسبت به فعال شدن گروه‌های تروریستی مثل القاعده و داعش در افغانستان نگران است.

پیک‌آفتاب: آقای لاوروف در این نشست گفت که کرملین از سطح تعامل با مقامات جدید افغانستان راضی است، اما راه حل بلند مدت را در تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر می‌بیند “که از منافع همه گروه‌های قومی و سیاسی نمایندگی کند”. وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو تلاش طالبان برای ثبات اوضاع در افغانستان را می‌ستاید، اما انگشت خود را به سمت داعش و القاعده که برای استفاده از بی‌ثباتی در افغانستان تلاش می‌کنند، نشانه رفته است.

آقای لاوروف همچنین از عدم حضور مقامات امریکایی در این “نشست بین المللی” ابراز تاسف کرده است. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که توماس وست، به دلایل فنی نمی‌تواند در این نشست شرکت کند.

نشست امروز که با عنوان «فرمت مشورتی مسکو درباره افغانستان» برگزار شده است، بر وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی در افغانستان متمرکز خواهد بود. اما مقامات روسی تاکید کرده‌اند که در این نشست در مورد شناسایی حکومت امارت اسلامی بحث نخواهد شد. آنیل تریگونایات، دیپلمات سابق روس روز چهارشنبه به نشریه تایمز گفت: روس‌ها تا زمانی که طالبان نتوانند تعهدات خود را به جهان ثابت کنند، دولت آنان را به رسمیت نمی‌شناسند. وزارت خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه گفته بود که روسیه، چین و پاکستان مایل به ارائه کمک به افغانستان هستند، اما مسکو هنوز آماده به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان نیست.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x