صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ناتو: ممکن است جنگ در اوکراین سال‌ها دوام کند

نبردها در شرق اوکراین در حالی با شدت تمام میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی جریان دارد که "سورودونتسک" و شهر هم‌جوار آن "لیزیچانسک" به آخرین سنگر مقاومت در لوهانسک تبدیل شده‌اند. در همین حال، ناتو می‌گوید که امکان فرسایش جنگ در اوکراین زیاد است.

نبردها در شرق اوکراین در حالی با شدت تمام میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی جریان دارد که “سورودونتسک” و شهر هم‌جوار آن “لیزیچانسک” به آخرین سنگر مقاومت در لوهانسک تبدیل شده‌اند. در همین حال، ناتو می‌گوید که امکان فرسایش جنگ در اوکراین زیاد است.

پیک‌آفتاب: ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به طولانی شدن مناقشه نظامی جاری در اوکراین به مدت “سال‌ها” هشدار داده و گفته که احتمال فرسایش جنگ و طولانی شدن آن در اوکراین زیاد است.

از سوی دیگر؛ سرهی هایدای، فرماندار نظامی ولایت لوهانسک که دو شهر کلیدی آن هم اکنون در آستانه سقوط قرار گرفته، می‌گوید که باید برای روبه‌رو شدن با “بدترین شرایط” آماده شد.

این در حالی است که اوکراین هم‌چنان روی حمایت بیش‌تر اروپا برای دریافت سلاح‌های سنگین از جمله هواپیمای جنگی و تانک حساب باز کرده و در همین راستا ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ضمن استقبال از حمایت بروکسل نسبت به درخواست نامزدی کشورش برای عضویت در اتحادیه اروپا، از آن به عنوان “خبری خوب برای کشورش” یاد کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای سابق وجود ندارد.

این در حالی است که پیش‌تر یکی از نظامیان سابق وزارت دفاع امریکا گفته بود که امریکا و ناتو به دنبال صلح در اوکراین هستند، زیرا می‌دانند که پیروزی ارتش روسیه در اوکراین، اجتناب‌ناپذیر است.

نظامی اسبق امریکایی: پیروزی روسیه در جنگ اوکراین مسلم است

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x