صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ملا عبدالغنی برادر: کار پروژه تاپی به زودی از هرات آغاز می‌شود

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در نشستی که در ولایت هرات برگزار شده بود، گفته است که کار پروژه تاپی به زودی از ولایت هرات آغاز می‌شود.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در نشستی که در ولایت هرات برگزار شده بود، گفته است که کار پروژه تاپی به زودی از ولایت هرات آغاز می‌شود.

پیک‌آفتاب: ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در نشستی که روز گذشته 11 سنبله، با حضور علما، متنفذین، بازرگانان و سرمایه‌گذاران در ولایت هرات برگزار شده بود، گفته است: “در آینده نزدیک کار پروژه تاپی از هرات آغاز می‌شود و اولین فواید آن به ساکنان این ولایت خواهد رسید.”

رئیس کمیسیون اقتصادی طالبان هم‌چنین در ادامه گفته است: “علاوه بر پروژه تاپی، فاز پنجم شهرک صنعتی ولایت هرات نیز آغاز می‌شود. شهرک صنعتی در منطقه پل هاشمی ساخته خواهد شد و نیز در آینده نزدیک، کارهای بند پاشدان و شیندند از سر گرفته می‌شود.”

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفته است: “ما توانستیم ثبات پول افغانی را در برابر اسعار خارجی نگه‌داریم، در حالی‌که کشورهای باثبات منطقه نتوانسته‌اند ثبات پول خود را حفظ کنند.”

ملا عبدالغنی برادر هم‌چنان گفته است که با حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، بسیاری از مشکلات صنعت‌گران، بازگانان و سرمایه‌گذاران ولایت هرات حل شده و برخی از مشکلات باقی‌مانده به زودی حل خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان در حالی از آغاز پروژه تاپی در هرات سخن می‌گوید که هم‌زمان با این نشست، مسجد گازرگاه شهر هرات شاهد یک حمله انتحاری بود. در این حمله انتحاری مولوی مجیب‌الرحمان انصاری که یکی از سخنرانان این نشست بود، کشته شده است. انصاری از عالمان مشهور کشور و یکی از طرف‌داران سرسخت طالبان بود.

حمیدالله متوکل، سخنگوی والی طالبان برای ولایت هرات می‌گوید که حوالی ساعت 12:40 ظهر روز گذشته 11 سنبله، فرد انتحار کننده‌ای حین دست‌بوسی مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، خطیب مسجد گازرگاه هرات، خود را منفجر کرده است که در نتیجه 18 تن به شمول مولوی انصاری کشته و 23 تن دیگر زخمی شده‌اند. منابع مردمی اما می‌گویند که تاکنون 46 تن کشته و دست‌کم 86 تن دیگر زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز روز گذشته 11 سنبله، با نشر توییتی گفته است که مولوی مجیب‌الرحمان انصاری در یک حمله بزدلانه کشته شده است، عاملین این رویداد به کیفر اعمال‌شان خواهند رسید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x