صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مرکل: برای جلوگیری از بحران پناهجویان باید با طالبان همکاری شود

آنگلا مرکل در آخرین سفر خود به حیث صدراعظم آلمان، روز گذشته در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از دولت ترکیه خواست تا برای جلوگیری از ایجاد بحران پناهجویان افغان با طالبان همکاری نماید.

پس از هشدار طالبان درباره پیامدهای تضعیف دولت آن‌ها، صدراعظم آلمان از ترکیه خواست تا برای جلوگیری از به وجود آمدن بحران پناهجویان، با طالبان همکاری کند.

پیک‌آفتاب: آنگلا مرکل در آخرین سفر خود به حیث صدراعظم آلمان، روز گذشته در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از دولت ترکیه خواست تا برای جلوگیری از ایجاد بحران پناهجویان افغان با طالبان همکاری نماید.

در این دیدار دو طرف همچنان بر اهمیت توافق اتحادیه اروپا و ترکیه مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان غیرقانونی به اروپا تاکید کردند.

مرکل تاکید کرد که آنها می‌خواهند که کمک‌های بشری به افغانستان صورت گیرد تا افغان‌ها برای مهاجرت‌های غیرقانونی قربانی قاچاقچیان نشوند.

وی خاطرنشان کرد که اگرچه ممکن است عملکرد آلمان و ترکیه متفاوت باشد، اما دو کشور به یکدیگر متکی هستند و باید نقشی در رابطه با طالبان و مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا داشته باشند.

همچنان رجب طیب اردوغان پس از دیدار با مرکل از او به عنوان سیاستمداری یاد کرد که همواره رویکردی منطقی داشته و در راستای حل مشکلات تلاش می‌کند.

پیش از این امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان با هشدار درباره تلاش‌ها برای تضعیف دولت افغانستان گفته بود که این اقدام به نفع هیچکس نیست، زیرا نتایج منفی آن مستقیماً جهان را در بخش امنیت و مهاجرت اقتصادی از افغانستان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این در حالی است که روز جمعه، 15 اکتوبر، سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی از بد رفتاری و ضرب‌و‌شتم شدید پناهجویان افغان توسط نظامیان ترکیه خبر می‌دهد.

دیدبان حقوق بشر: پناهجویان افغان در ترکیه ضرب و شتم می‌شوند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x