صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عمران‌خان: آینده پاکستان به روسیه وابسته است

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان با امتناع از محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیان داشت که آینده پاکستان به روسیه وابسته است.

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان با امتناع از محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین بیان داشت که آینده پاکستان به روسیه وابسته است.

پیک‌آفتاب: عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف با امتناع از محکوم کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خاطرنشان کرد که آینده پاکستان از نظر واردات گاز، نفت و گندم به مسکو گره خورده است.

وی تصریح کرده اگر چه اتخاذ موضع اخلاقی در صحنه بین‌المللی خوب است، اما این موضوع نباید به قیمت رنج و عذاب مردم باشد.

عمران خان در گفتگو با دویچه‌وله بیان کرده است: “زمانی‌که نخست وزیر نبود، می‌توانست نظر خود را در مورد مسائلی مانند جنگ عراق و افغانستان اعلام کرده و آن‌را محکوم کند، اما زمانی‌که به سِمت نخست وزیری رسید، مسئولیت اصلی او مراقبت از مردم و کشورش بوده است.”

خان با تاکید بر این‌که بحران اوکراین مربوط به اروپایی‌هاست، پس اجازه دهید بی‌طرف بمانیم و از مردم خود مراقبت کنیم.

او در توییتی نگاشته است: “پیام واضح من به دولت وارداتی و حامیان آن: تنها راه خروج از فرو رفتن در هرج‌ومرج کامل، اعلام و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است. روشی که این دسته از کلاهبرداران مردم را تحت تورم غیرقابل تحمل ِله می‌کنند و 1100 میلیارد روپیه آن‌ها از طریق پول‌شویی/فساد می‌دزدند.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان گفته بود که امریکا دولت وی را تهدید کرده بود که در صورت کنار نرفتن از قدرت، با “پی‌آمدهایی” روبه‌رو می‌شود. عمران خان گفته بود که او را امریکا از قدرت برکنار کرده و به جای او “دولتی وارداتی” را در پاکستان تنظیم و بر مردم تحمیل نموده است. خان به روزنامه تایمز بریتانیا گفته بود: “کادر رهبری ما در چهل سال گذشته، اساساً در برابر هر آن‌چه امریکا از ما خواسته است تسلیم شده و کار دیگری انجام نداده است”.

عمران خان: رهبران پاکستان در چهل سال گذشته خواسته‌های امریکا را اجرا کرده‌اند

وداع تلخ عمران خان با قدرت؛ پارلمان او را کنار زد

شهباز شریف: عمران خان باید به خاطر «سازش بر ضد پاکستان» مورد پیگرد قرار گیرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x