صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عفو بین‌الملل: افغانستان در آستانه ویرانی غیرقابل بازگشت قرار دارد

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که افغانستان پس از یک سال تحت حاکمیت طالبان، اکنون در آستانه ویرانی غیرقابل بازگشت قرار دارد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که افغانستان پس از یک سال تحت حاکمیت طالبان، اکنون در آستانه ویرانی غیرقابل بازگشت قرار دارد.

پیک‌آفتاب: این سازمان روز گذشته 22 اگست، با اشتراک‌گذاری نامه دیجیتالی در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌اش چنین گفته است: “از شهروندان و مدافعان حقوق بشر خواسته می‌شود که پای این نامه امضا کنند”.

عفو بین‌الملل گفته است: “طالبان در جریان یک سال گذشته نه‌ تنها به تعهدات خود عمل نکرده، بلکه چرخه خشونت را از سر گرفته و با مصئونیت کامل دست به نقض حقوق بشر زده‌اند”.

در نامه این سازمان آمده که در یک سال گذشته، طالبان به‌ طور سیستماتیک نهادهای کلیدی برای حمایت از حقوق بشر را منحل کرده، آزادی بیان، انجمن محاکمه عادلانه و سایر حقوق شهروندی را تحت فشار قرار داده است.

این نهاد گفته که حقوق اساسی زنان و دختران سلب شده است و هزاران افغانستانی به طور خودسرانه بازداشت، شکنجه، ناپدید و حتی کشته شده‌اند.

این نامه گفته که روزنامه‌نگاران، فعالان و مدافعان حقوق بشر، هنرمندان، دانشگاهیان و اقلیت‌های مذهبی و قومی هم‌چنان در معرض خطر جدی قرار دارند.

این در حالی است که عفو بین‌الملل روز 30 جوزا با انتشار اعلامیه‌ای به مناسبت ۲۰ جون، روز بین‌المللی مهاجرت نوشته است که هم‌اکنون بیش‌تر از ۶ میلیون افغانستانی در داخل و خارج از کشور آواره شده و این بحران با به قدرت رسیدن دوباره طالبان تشدید گردیده است.

عفو بین‌الملل: پس از به قدرت رسیدن طالبان، بحران مهاجرت در افغانستان تشدید شده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x