صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: از یک حمله تروریستی بالای مردم اهل تشیع در کابل جلوگیری کردیم

ریاست استخبارات طالبان از بازداشت یک عضو فعال فرهنگی و نظامی گروه خوارج (داعش) که می‌خواست بالای یکی از مساجد اهل تشیع در شهر کابل حمله انتحاری کند، خبر می‌دهد.

ریاست استخبارات طالبان از بازداشت یک عضو فعال فرهنگی و نظامی گروه خوارج (داعش) که می‌خواست بالای یکی از مساجد اهل تشیع در شهر کابل حمله انتحاری کند، خبر می‌دهد.

پیک‌آفتاب: ریاست استخبارات طالبان امروز 29 سرطان، با نشر ویدیویی در صفحه توییتر خود می‌گوید که یک عضو فعال فرهنگی و نظامی گروه خوارج (داعش) به نام ضیاءالله که در شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار ابوخالد فعالیت می‌کرد، بازداشت کرده است.

ابوخالد در این ویدیو اعتراف می‌کند که نام اصلی‌اش ضیاءالله و باشنده ولسوالی پغمان است، از طریق تلگرام با شخصی به نام صلاح‌الدین با نام مستعار صابر معرفی شده و به گروه داعش پیوسته است. وی در ادامه می‌افزاید که از او برای حمله استشهادی بالای مردم اهل تشیع در شهر کابل دعوت شده است.

ریاست استخبارات طالبان در ادامه می‌افزاید: “ابوخالد قصد داشت با استفاده از یک واسکت انتحاری، بالای یک مسجد اهل تشیع در شهر کابل حمله تروریستی انجام دهد که از سوی منسوبین این ریاست بازداشت شده است.”

به گفته این ریاست، ابوخالد در کانال تلگرام خود برای جلب و جذب افراد در گروه خوارج (داعش) استفاده می‌کرد. استخبارات طالبان هم‌چنان می‌افزاید که از نزد ابوخالد، یک تعداد اکونت‌های مستعار نیز که از آن برای جلب و جذب افراد استفاده می‌شد، به دست آمده است.

این ریاست هم‌چنان روز گذشته 28 سرطان، با نشر ویدیویی دیگر از بازداشت یک عضو فرهنگی گروه داعش به نام لایق خبر داده است. به گفته این ریاست، لایق باشنده اصلی ولسوالی سروبی ولایت کابل است و با نام همایون در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و تلگرام بر ضد طالبان فعالیت می‌کرده و از نزد وی تعدادی اکونت مستعار فیسبوک، توییتر و تلگرام به دست آمده است.

این در حالی است که بامداد روز یک‌شنبه 26 سرطان، طالبان اعلام کرده بودند که در نتیجه یک عملیات در منطقه قنجغه از مربوطات ولسوالی امام صاحب ولایت قندز، یک مرکز خوارج (داعش) را کشف و از بین برده‌اند. به گفته طالبان در این عملیات، شماری از عاملان حملات راکتی بر ازبیکستان و تاجیکستان را کشته و شماری را هم بازداشت کرده‌اند.

عاملان حملات راکتی بر ازبیکستان و تاجیکستان در قندز کشته شدند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x