صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صادرات گاز روسیه به آلمان قطع شد

روسیه به هدف ترمیم خط لوله «نورداستریم یک»، صادرات گاز به آلمان را قطع کرده است.

روسیه به هدف ترمیم خط لوله «نورداستریم یک»، صادرات گاز به آلمان را قطع کرده است.

پیک‌آفتاب: روسیه روز گذشته 20 سرطان اعلام کرد: “این تعمیرات امروز آغاز شده و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.”

مسکو علت این توقف را انجام تعمیرات سالانه اعلام کرده است، اما دولت آلمان باور دارد که هدف کرملین از توقف انتقال گاز، سیاسی بوده و این کار به منظور فشار بر برلین صورت گرفته است.

تحلیل‌گران در آلمان نگران هستند که روسیه به بهانه تعمیرات سالانه، گاز صادراتی را به مدت طولانی‌تر قطع کرده و بر آلمان به دلیل حمایت از اوکراین فشار وارد کند.

اروپا نگران است که طولانی‌تر شدن برنامه تعمیرات لوله انتقال گاز «نورداستریم یک»، سبب محدود‌ شدن عرضه گاز در اروپا شده، برنامه‌ ذخیره‌سازی برای زمستان را به هم ریخته و بحران گاز را تشدید کند.

خط لوله نورد استریم یک، سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند.

از سوی دیگر؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین ادعاها مبنی بر «استفاده روسیه از نفت و گاز برای اعمال فشار سیاسی» را رد کرده و می‌گوید: “تعطیلی، تعمیر و نگه‌داری، یک رویداد منظم و برنامه‌ریزی‌ شده است و هیچ کس هیچ تعمیری را از قبل پیش‌بینی نکرده‌است.”

در فرانسه نیز برونو لو‌ ‌مر، وزیر اقتصاد و دارایی این کشور در جریان برگزاری نشست‌های اقتصادی در «اکس آن پروانس»، خواهان آمادگی برای قطع کامل واردات گاز از روسیه به عنوان محتمل‌ترین گزینه شده است.

برونو لو‌ مر، بحران انرژی را مهم‌ترین موضوع در ماه‌های آینده دانسته و می‌گوید: “بیایید برای قطع کامل گاز روسیه که محتمل‌ترین گزینه موجود است، آماده شویم. معنایش این است که باید هر چه سریع‌تر در زمینه انرژی مستقل شویم.”

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش‌تر هشدار داده بود که روسیه ممکن است شیر گاز خود را به طور کامل بر روی اروپا ببندد و اروپا باید خود را آماده این اقدام احتمالی کند.

اروپا این روزها برای ذخیره‌سازی گاز در انبارهای زیرزمینی برای مصرف‌ در فصل زمستان، آماده می‌شود.

قطع صادرات گاز روسیه، این کشورها را در زمستان سرد اروپا که مصرف گاز به اوج می‌رسد، با بحران مواجه خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x