صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صادرات گاز روسیه از طریق «نورد استریم» متوقف شد

شبکه اروپایی شرکت‌های توزیع‌کننده گاز در اروپا امروز چهارشنبه 31 اگست، اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله «نورداستریم» متوقف شده است.

شبکه اروپایی شرکت‌های توزیع‌کننده گاز در اروپا امروز چهارشنبه 31 اگست، اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» متوقف شده است.

پیک‌آفتاب: این خبر در حالی منتشر می‌شود که «انژ» از شرکت‌های اصلی برق و گاز فرانسه روز گذشته اعلام کرده بود که شرکت روسی گازپروم صادرات گاز را به این شرکت فرانسوی متوقف خواهد کرد.

بنا به اعلام گازپروم، صادرات گاز به اروپا از طریق «نورد استریم» به مدت سه روز «به طور کامل» متوقف شد. گازپروم لزوم انجام تعمیرات در یکی از مراکز فشرده‌سازی در روسیه را دلیل توقف صادرات گاز به اروپا عنوان کرده است.

گاز صادراتی روسیه ابتدا از طریق «نورد استریم» به شمال آلمان می‌رسد و سپس به دیگر مناطق اروپا صادر می‌شود.

صادرات گاز روسیه به اروپا به دنبال وضع تحریم‌های گسترده اروپایی علیه مسکو به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، به یکی از موضوعات مورد مناقشه در روابط پایتخت‌های اروپایی و مسکو تبدیل شده است.

از یک سو روسیه تاکید می‌کند که به دلیل تحریم‌های وضع‌شده از سوی کشورهای غربی، قادر به انجام برخی تعمیرات بر روی تاسیسات خط لوله «نورد استریم» نیست و در نتیجه سطح صادرات به کشورهای اروپایی را کاهش داده است. از سوی دیگر کشورهای اروپایی روسیه را به استفاده ابزاری از صادرات گاز برای اعمال فشار به اروپا هم‌زمان با جنگ در اوکراین متهم می‌کنند.

روسیه صادرات گاز به چند کشور اروپایی را پیش از این به طور کامل متوقف کرده بود.

کشمکش بر سر صادارت گاز روسیه به اروپا باعث شده است تا قیمت گاز در آستانه فرا رسیدن فصل سرما به شکل چشم‌گیری افزایش یابد. افزایش نرخ گاز، برق و سوخت از جمله دلایل اصلی تورم کنونی در اقتصاد کشورهای اروپایی است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر شرکت انرژی فرانسوی «انژی» اعلام کرد که شرکت روسی گازپروم اطلاع داده که به دلیل «اختلاف‌نظر بین طرفین در اجرای قراردادها»، در تحویل گاز به انژی «کاهش بیش‌تر و فوری» خواهد داشت.

روسیه صادرات گاز به فرانسه را به 1.5 تراوات در ماه کاهش داد

صادرات گاز روسیه به آلمان قطع شد

روسیه انتقال گاز به لتونی را قطع کرد

روسیه کلید قطع مطلق گاز به فرانسه را فشرد و از ایتالیا و اسلواکی را نصف کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x