صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شکست جدی امریکا در مقابل روسیه

بلومبرگ در مقاله‌ای می‌نویسد که عدم انتقاد تعدادی از کشورهای جهان از اقدامات روسیه در اوکراین، نتیجه یک "شکست" و "اشتباه جدی" امریکا و متحدانش بوده است.

بلومبرگ در مقاله‌ای می‌نویسد که عدم انتقاد تعدادی از کشورهای جهان از اقدامات روسیه در اوکراین، نتیجه یک “شکست” و “اشتباه جدی” امریکا و متحدانش بوده است.

پیک‌آفتاب: بلومبرگ با نشر مقاله‌ای می‌گوید که امریکا در قبال روسیه شکستی بزرگی را متحمل شده و جنگ اوکراین این مسئله را آشکار کرده است.

در همین حال، نویسندگان این مقاله یادآوری می‌کنند که تعدادی از کشورهای افریقا، امریکای لاتین و آسیا از انتقاد از عملیات ویژه روسیه در اوکراین خودداری کردند. مقاله می‌گوید که به نظر آن‌ها جنگ اوکراین، “اشتباه جدی” غرب بوده است. آن‌ها استدلال می‌کنند که “عدم انتقاد” بخش بزرگی از کشورهای جهان در برابر اقدامات روسیه، “شکست ایالات متحده و متحدانش” است که باید “اصلاح شود”.

این مقاله یادآور می‌شود که در جریان رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد عملیات ویژه روسیه، 35 کشور از جمله چین، هند، افریقای جنوبی و تعداد دیگری از کشورها از “محکومیت” آن خودداری کردند.

به گفته نویسندگان مقاله، ترکیب تدارکات تسلیحات روسیه، سرمایه‌گذاری چین و “بی‌توجهی امریکا” بسیاری از کشورها را متقاعد کرده است که اتحاد با امریکا “بیهوده” است.

نویسندگان مقاله به این باورند که نشست سران قاره امریکا به تنش‌های جدیدی منجر شده است. رهبران منطقه در برابر “میل امریکا برای دعوت از کشورها به صلاح‌دید خود” مقاومت می‌کنند. نویسندگان می‌گویند که در ماه می، نشست سران امریکا و آسه‌آن (انجمن کشورهای جنوب‌شرق آسیا) در واشنگتن منجر به “شکست ناگوار” شد.

از سوی دیگر، مقاله می‌افزاید: “بیجینگ واکسین‌های ویروس کووید-19 را به بسیاری از کشورهای فقیر عرضه کرده است. روسیه تامین‌کننده کلیدی سلاح و هم‌چنین غلات و کود برای هند و بخش بزرگی از افریقا بوده و هست. در عین حال نه بیجینگ و نه هم مسکو از آزادی انتخابات و حقوق بشر سوال نمی‌کند و همه این مسایل باعث شده که کشورها از عمل‌کرد روسیه انتقاد نکنند.”

از سوی دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرده که سیاست مهار و تضعیف روسیه، یک استراتیژی بلندمدت برای غرب است و تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. او گفته است که هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون‌ها انسان است.

این در حالی مطرح می‌شود که گلوبل تایمز نوشته‌ بود که بُرد و باخت اوکراین در جنگ برای امریکا مهم نیست و ایالات متحده صرفاً به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است. روزنامه می‌نگارد که امریکا “سیاست خودخواهانه‌ای” را اتخاذ کرده و با ارسال تسلیحات بیش‌تر به کی‌ف، موجب طولاتی‌تر شدن جنگ می‌شود.

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x