صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شهباز شریف: عمران خان باید به خاطر «سازش بر ضد پاکستان» مورد پیگرد قرار گیرد

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که عمران خان‌، نخست وزیرپیشین این کشور برخلاف پاکستان سازش کرد و به همین دلیل باید مورد پیگرد و اقدامات قانونی قرار گیرد، اما او در مورد این پیگرد، تفصیل ارایه نکرده است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان می‌گوید که عمران خان‌، نخست وزیرپیشین این کشور برخلاف پاکستان سازش کرد و به همین دلیل باید مورد پیگرد و اقدامات قانونی قرار گیرد، اما او در مورد این پیگرد، تفصیل ارایه نکرده است.

پیک‌آفتاب: شهباز شریف گفته است که عمران خان، به تاریخ 8 می، در جریان یک سخنرانی در «ایبت‌آباد» برخلاف حکومت صحبت کرده و آیین و ادارات ملکی را به چالش کشیده است.

عمران خان روز یک‌شنبه در جمع حامیان‌اش، یک بار دیگر ادعا کرد که حکومت او در نتیجه یک توطئه از سوی امریکا و شماری از شهروندان پاکستان از قدرت کنار زده شده است. خان گفته است که حکومت منتخب پاکستان کنار رانده شد و حکومت «دست‌نشانده» روی کار آمد.

ایالات متحده امریکا اما این ادعای عمران خان را رد کرده و گفته است که در برکناری او نقشی نداشته است.

از سوی دیگر؛ شهباز شریف، نخست وزیر فعلی این پاکستان، در توییتی چنین نگاشته است: “پاکستان در سال گذشته در دولت عمران خان 12 امتیاز در شاخص آزادی مطبوعات و در دوران تصدی او، 18 امتیاز کاهش داشته است. این نه تنها عنوان شرم‌آور “غارت‌گر آزادی مطبوعات” را برای او به ارمغان آورد، بلکه دموکراسی ما را نیز در وضعیت بدی قرار داد. ما کاملاً متعهد به آزادی مطبوعات و بیان هستیم.”

در همین حال، شریف اتهام وارد کرده است که عمران خان، نخست وزیر پیشین تلاش دارد جنگ داخلی در پاکستان آغاز شود.

این در حالی است که عمران خان در اوایل ماه اپریل در پی رای‌گیری در پارلمان این کشور سلب صلاحیت و از قدرت کنار زده شد.

وداع تلخ عمران خان با قدرت؛ پارلمان او را کنار زد

از سوی دیگر، وزارت داخله پاکستان ضمن اعلام دستور بازداشت عمران خان، گفته بود که شماری از متحدین‌ او در مسجد نبوی شهر مدینه عربستان با سخنان نفرت‌آمیز، مردم را برای توهین به مقدماسات تحریک کرده است.

رانا ثناالله خان، وزیر داخله پاکستان، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «جیو» خبر بازداشت عمران خان را اعلام کرده گفته بود که «بزرگ‌ترین فتنه» نخست وزیر پیشین «بی‌راه کردن و گم‌راه ساختن نسل نو پاکستان» است.

وزیر داخله این کشور در توییتی دیگر نگاشته: “دولت پرونده‌ای علیه عمران خان و رهبران تحریک انصاف تشکیل نداده است، اما خشم شدید عمومی در مورد حادثه مسجد نبوی وجود دارد و مردم می‌گویند اگر اقدامی علیه آن‌ها صورت نگیرد، دولت با آنها همدست است.”

این در حالی مطرح می‌شود که پاکستان دچار بی‌ثباتی سیاسی، امنیتی و اقتصادی است و نارضایتی مردم در این‌کشور روزهای پُر تنشی را به نمایش گذاشته و این آشفتگی ممکن است هنوز تمام نشده باشد و حتی پی‌آمدهایی برای منطقه نیز داشته باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x