صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شرکت کنندگان “نشست فرمت مسکو” موضوع به رسمیت شناختن طالبان را بررسی می‌کنند

کابلوف: تقریباً همه شرکت کنندگان در نشست "فرمت مسکو" آمادگی خود را برای بررسی موضوع به رسمیت شناختن امارت اسلامی اعلام کرده‌اند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه می‌گوید، شرکت کنندگان نشست “فرمت مسکو” درباره افغانستان، آماده‌اند تا در خصوص موضوع به رسمیت شناختن طالبان، فکر کنند.

پیک‌آفتاب: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه، روز دوشنبه، 25 اکتوبر گفت که تقریباً همه شرکت کنندگان در نشست “فرمت مسکو” آمادگی خود را برای بررسی موضوع به رسمیت شناختن امارت اسلامی اعلام کرده‌اند.

آقای کابلوف در یک نشست خبری گفت: “واضح است که هیئت افغانستان به امید حمایت از دولت جدید و به رسمیت شناختن حکومت طالبان در این نشست شرکت کردند. تقریباً همه شرکت کنندگان، به استثنای چند مورد، از آمادگی خود برای بررسی جدی این موضوع تأکید کردند.» او درعین حال گفته که هیچ پاسخ مثبتی دراین خصوص تا هنوز ابراز نشده است.

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، تروریسم و جرایم مرتبط با مواد مخدر و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای دیگر از نکات مهمی بودند که شرکت کنندگان موافقت کردند تا بیشتر روی این موارد کار کنند.

کابلوف یادآور شد که گروه طالبان نیز از اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رابطه به احتمال حذف نام رهبران این گروه از فهرست گروه‌های تروریستی استقبال کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x