صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سنتکام بار دیگر موضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را هدف قرار داد

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، روز گذشته 24 اگست اعلام کرد در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه محل استقرار نیروهای امریکایی در سوریه، مواضع مهاجمان هدف قرار گرفته شد.

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، روز گذشته 24 اگست اعلام کرد در پاسخ به حملات راکتی به پایگاه محل استقرار نیروهای امریکایی در سوریه، مواضع مهاجمان هدف قرار گرفته شد.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی گفته است که این دومین حمله نیروهای امریکایی طی 24 ساعت گذشته به مواضع شبه‌نظامیان «مرتبط با ایران» در سوریه است.

طبق این بیانیه، دست‌کم سه تن از نظامیان امریکایی در دو حمله راکتی جداگانه به محل استقرار این نیروها در سوریه زخمی شده‌اند که جراحات این نیروها «سطحی» اعلام شده است.

طبق این گزارش، تاسیسات نیروهای امریکایی در روستاهای کونیکو و روستای الخضرا در شمال‌شرق سوریه، مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

این گزارش توضیح بیش‌تری در خصوص صدمات وارده به تاسیسات و تجهیزات در این دو پایگاه ارائه نکرده است.

در همین حال، سنتکام می‌گوید که نیروهای امریکایی این حملات را با چرخ‌بال‌های تهاجمی آپاچی پاسخ دادند و حداقل سه موتر را هدف قرار دادند و چندین تن را که گمان می‌رود مسئول شلیک موشک‌ها بودند، کشته‌اند.

طبق این گزارش، درگیری در حدود ساعت 7:20 به وقت محلی آغاز شد و حملات موشکی به پایگاه محل استقرار نیروهای امریکایی و پاسخ نظامی امریکا، حدود دو ساعت به طول انجامید.

از سوی دیگر، مقام‌های امریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، هم به رویترز گفتند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تعداد نامشخصی از شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در حملات امریکا کشته شده‌اند.

سنتکام می‌گوید که امریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای خود را انجام می‌دهد.

کالین کال، معاون وزیر دفاع امریکا در امور دفاعی گفته است: “ما حملات نیروهای تحت حمایت ایران به نیروهای خود را در هیچ کجای جهان و از جمله در سوریه تحمل نمی‌کنیم و برای محافظت از نیروهای‌مان در برابر چنین حملاتی تردید نخواهیم کرد”.

یک مقام ارشد دفاعی امریکا هم به «پولیتیکو» گفته است که سپاه پاسداران مسئول و عامل هدایت این حملات است.

سنتکام، روز گذشته اعلام کرد که به دستور جو بایدن، نیروهای امریکایی تاسیسات شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت ایران را در دیرالزور در شرق سوریه هدف حملات هوایی قرار دادند.

پیش‌تر گزارش شده بود که یک پایگاه نظامی محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه و نیروهای اپوزیسیون حکومت بشار اسد که از حمایت امریکا برخوردارند، روز 15 اگست هدف حمله پهپادی قرار گرفت، اما این حمله تلفاتی در پی نداشت.

سنتکام در بیانیه خود تصریح کرده بود که در این حملات “تاسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران هدف قرار گرفته شد”.

از سوی دیگر؛ جنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام در بیانیه روز چهارشنبه گفته بود: “حمله هوایی در شرق سوریه پاسخی به حملات گروه‌های مورد حمایت ایران علیه نیروهای امریکایی در سوریه در 15 اگست بود و نشان‌گر عزم ما در دفاع از نیروها و تجهیزات امریکایی می‌باشد”.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه ضمن «محکوم کردن» حمله امریکا به مواضعی در خاک سوریه، هرگونه وابستگی شبه‌نظامیان این کشور به سپاه پاسداران ایران را تکذیب کرد.

دیرالزور ولایتی استراتیژیک در مجاورت مرز عراق است و در آن میدان‌های نفتی وجود دارد. گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران و نیروهای سوریه، کنترل این منطقه را در دست دارند و هر از گاهی هدف حملات هوایی اسرائیل قرار می‌گیرند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این نهاد در حملات هوایی دقیقی در دیرالزور سوریه، تاسیسات زیربنایی شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است.

امریکا مواضع سپاه پاسداران ایران در سوریه را هدف قرار داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x