صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: خشونت جنسی و قاچاق در اوکراین در حال افزایش است

سازمان ملل روز گذشته 11 اپریل گفت که زنان و کودکان در اوکراین با افزایش خطر خشونت جنسی، تجاوز جنسی و قاچاق مواجه‌اند.

سازمان ملل روز گذشته 11 اپریل گفت که زنان و کودکان در اوکراین با افزایش خطر خشونت جنسی، تجاوز جنسی و قاچاق مواجه‌اند.

پیک‌آفتاب: سیما باهوس،‌ رییس اجراییه زنان در سازمان ملل پس از نشر گزارش‌ها در مورد خشونت و تجاوز جنسی زنان در اوکراین،‌ به شورای امنیت این سازمان گفت: “در مورد این اتهامات باید تحقیقات مستقل انجام شود تا عدالت و حساب‌دهی تامین شود.”

باهوس هم‌چنین گفت که ترکیبی از آوره‌گی دسته‌جمعی شهروندان اوکراین، حضور گسترده نظامیان روسی و خشونتی که علیه غیرنظامیان صورت می‌گیرد “همه پرچم‌های قرمز را برافراشته است”. او هم‌چنین افزود که خطر قاچاق انسان نیز در حال افزایش است، زیرا اوکراینی‌ها برای فرار از جنگ در کشورشان ناامیدتر می‌شوند.

باهوس علاوه کرد: “زنان جوان و نوجوانان بدون هم‌راه به صورت ویژه با خطر مواجه‌اند. از همه کشورها می‌خواهم تا تلاش‌های‌شان را برای مبارزه با قاچاق انسان افزایش دهند و از همه کشورهایی ستایش کنند که برای جلوگیری از قاچاق انسان تشریک مساعی به خرج می‌دهند”.

او از تمویل کنندگان مالی نیز خواست تا کشورهای مانند مولداوی را که بیش از 400 هزار مهاجر اوکراینی را پذیرفته است، حمایت کنند تا کشورها بتوانند از سرحدات‌شان نظارت کنند و قربانیان قاچاق انسان را حمایت کنند.

او در توییتی چنین نگاشته است: “زمانی‌که در مولداوی بودم، از مراکز پناهندگان اوکراینی بازدید کردم. اکثریت قریب به اتفاق زنان، کودکان و سال‌مندانی هستند که به شدت مشتاق بازگشت به خانه هستند. نهاد سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توان‌مندسازی زنان (UN Women) در حال کار با سازمان ملل و شرکا برای ارائه خدمات حفاظتی و ضروری‌اند، اما بزرگ‌ترین نیاز صلح است”.

در همین حال؛ کاترینا چرپاخا، رئیس سازمان جامعه مدنی اوکراین موسوم به (La Strada-Ukraine) نیز از طریق ویدیو کنفرانس در شورای امنیت سازمان ملل صحبت کرد.

چرپاخا خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: “سربازان روسی از خشونت و تجاوز جنسی منحیث تسلیحات جنگی استفاده می‌کنند.”

او گفت که اداره‌اش شواهد معتبری را از نزد بیش از 10 زن و دختران اوکراینی به دست آورده است که آن‌ها در مناطقی که زیر اشغال قوای روسیه بود، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

این فعال جامعه مدنی اوکراین گفت که زندگی این زنان و دختران چندین بار توسط گروهی از ”اشغال‌گران” روسی تهدید شده و در مقابل کودکان، اعضای خانواده‌های‌شان و سایر مردم مورد ”تجاوز جنسی” قرار گرفتند.

چرپاخا افزود که بازماندگان تجاوز جنسی به شدت آسیب دیده‌اند؛‌ از جان خود می‌ترسند و در وقت صحبت کردن در مورد حملات جنسی، با مشکل مواجه‌اند. او افزود که این قربانیان تجاوز جنسی “ابتدا نیاز به حمایت، تداوی و بهبودی دارند”.

در همین حال،‌ یونیسیف گفته است که بیش از هفت میلیون جوان اوکراینی و 5.7 میلیون کودکان به سن مکتب، از رفتن به مکتب‌های‌شان محروم شده‌اند. علاوه بر آن 1.5 میلیون دانشجو در بخش تحصیلات عالی از ادامه تحصیل باز مانده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با اخراج دیپلمات‌های روسی، موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

زاخارووا: روسیه موضع خود در قبال اوکراین را به خاطر اخراج دیپلمات‌ها تغییر نمی‌دهد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x