صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل برای 28 میلیون نیازمند در افغانستان، 5 میلیارد دالر کمک جمع‌آوری می‌کند

سازمان ملل دو طرح را برای کمک به مردم افغانستان و افغانستانی‌های مهاجر در کشورهای همسایه پیشنهاد کرده است که شامل بیش از 5 میلیارد دالر بودجه بین‌المللی در سال 2022 می‌شود.

سازمان ملل دو طرح را برای کمک به مردم افغانستان و افغانستانی‌های مهاجر در کشورهای همسایه پیشنهاد کرده است که شامل بیش از 5 میلیارد دالر بودجه بین‌المللی در سال 2022 می‌شود.

پیک‌آفتاب: سازمان ملل با نشر اعلامیه‌ای خاطرنشان کرده است: “این نهاد و سایر سازمان‌های غیردولتی امروز طرح‌های واکنش مشترک را با هدف ارائه کمک‌های حیاتی به میلیون‌ها نفر در افغانستان و حمایت از 5.7 میلیون افغانستانی‌های آواره در کشورهای همسایه راه‌اندازی کردند. از سوی دیگر، مردم افغانستان با یکی از سریع‌ترین بحران‌های روبه‌رشد در جهان دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیمی از جمعیت با گرسنگی شدید روبه‌رو بوده و بیش از 9 میلیون نفر نیز آواره شده‌اند”.

بنا به گفته سازمان ملل، حدود 22 میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی، دوا و مواد اولیه دیگر نیاز دارند و این یکی از بزرگترین عملیات بشردوستانه در سراسر جهان است.

از جانب دیگر، مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده امور بشردوستانه و فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی امور پناهندگان سازمان ملل می‌خواهند در یک نشست مجازی درخواست کمک برای سال 2022 را معرفی کنند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان گفته ‌است: “رویدادها در افغانستان طی سال گذشته به سرعت اتفاق افتاد و عواقب جدی را برای مردم افغانستان به بار آورد. جامعه جهانی از وقوع این رویدادها متحیر شده و به دنبال دریافت راه‌حل مناسب برای اقدام است”. گریفیتس در ادامه افزوده‌ است: “پیام من اضطراری است. درها نباید به روی مردم افغانستان بسته شوند. همکاران بشردوستانه در ساحه حضور دارند و با وجود چالش‌ها در حال ارائه خدمات هستند. با حمایت از برنامه‌های بشردوستانه‌ای که امروز افتتاح می‌کنیم، به ما کمک کنید تا فعالیت‌ها را بیش‌تر و از گرسنگی گسترده، بیماری، سوء تغذیه و در نهایت از مرگ و میر در افغانستان جلوگیری کنیم”.

گفتنی است که سازمان ملل و حدود 160 سازمان امدادرسان دیگر این عملیات بشردوستانه را سازمان‌دهی می‌کنند.

از سوی دیگر؛ فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز بر رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان تاکید کرده و گفته ‌است اگر به وضعیت موجود در افغانستان رسیدگی نشود، رنج مردم بیش‌تر می‌شود و افزون بر آن موج گسترده‌ای از مهاجرت‌ها، کشورهای منطقه و جهان را با چالش تازه روبه‌رو می‌کند. گراندی افزوده است: “ما باید کمک‌های خود را در حمایت از پناهندگان و جوامعی که از آن‌ها برای نسل‌ها میزبانی کرده‌، فوراً وسعت دهیم. نیازهای پناهندگان را نمی‌توان نادیده گرفت و سخاوت کشورهای میزبان را نمی‌توان امری بدیهی دانست. آن‌ها نیاز به حمایت دارند و این نیازها نباید نادیده گرفته شود”.

از جانب دیگر، سازمان ملل گزارش داده که در سال 2021 کشورهای بین‌المللی حدود 1.5 میلیارد دالر برابر با 1.3 میلیارد یورو برای کمک به افغانستان در اختیار این کشور قرار دادند. این سازمان گفته‌ که مردم افغانستان با بحران بشری روبه‌رو اند که در سطح دنیا سیر صعودی را طی می‌کند.

افزون بر آن، شورای امنیت سازمان ملل در اواخر سال 2021 با تصویب قطع‌نامه‌ای راه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باز کرد. هم‌زمان شورای امنیت می‌خواهد از این مطمئن شود که کمک‌ها به دست طالبان نیافتد.

هشدار سازمان ملل درباره موج جدید مهاجرت از افغانستان

سازمان ملل: آوارگان افغانستانی در زمستان امسال با “فاجعه انسانی” روبه‌رو هستند

سازمان ملل: مردم افغانستان غذا برای خوردن ندارند

افغانستان در صدر تقاضای کمک بشری 41 میلیارد دالری سازمان ملل

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x