صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان جهانی صحت: 186 تن مواد صحی به افغانستان رسید

سازمان جهانی صحت امروز یکشنبه، 18 میزان در حساب توییترش نوشته که این لوازم صحی در نه پرواز به کابل منتقل شده و به تمامی مراکز صحی افغانستان فرستاده شده است.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که از اخیر ماه اگوست تاکنون 186 تن لوازم و تجهیزات صحی به افغانستان ارسال شده است. این کمک‌ها شامل دارو و مواد طبی است که به گفته‌ی سازمان جهانی صحت نیازهای دو و نیم میلیون نفر در افغانستان را رفع می‌کند.

پیک‌آفتاب: سازمان جهانی صحت امروز یکشنبه، 18 میزان در حساب توییترش نوشته که این لوازم صحی در نه پرواز به کابل منتقل شده و به تمامی مراکز صحی افغانستان فرستاده شده است.

همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان، سازمان جهانی صحت هشدار داد که نظام صحی افغانستان درحالی فروپاشی است و توجه بیشتر جهانیان را می‌طلبد. این سازمان همچنین گفته بود که در مدت چند روز، افغانستان با کمبود مواد صحی مواجه خواهد شد. سازمان جهانی صحت، بسته‌های کمک‌های اولیه، مواد عاجل شفاخانه‌ها و دوا برای تداوی سوء تغذیه شدید کودکان را از اقلامی بیان داشته بود که در اولویت قرار دارند.

این درحالی است که چند روز پیش این سازمان اعلام کرد که قرار است حقوق هزاران کارمندان صحی در افغانستان را از طریق برنامه انکشافی ملل متحد پرداخت نماید. روزنامه امریکایی واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که قرار است برنامه انکشافی ملل متحد در هفته جاری حقوق ماهیانه‌ای دست‌کم 25 هزار کارمند صحی افغانستان را بپردازد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x