صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان شکست خورده است

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، سیاست امریکا در قبال افغانستان از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست خورده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، سیاست امریکا در قبال افغانستان از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست خورده است.

پیک‌آفتاب: میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ویانا پایتخت اتریش، سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان را غلط خواند. او این اظهار نظر را در واکنش به توییتی انتقادآمیز در خصوص بسته شدن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا بیان کرد. او اذعان کرد در حالیکه واشنگتن و ناتو در افغانستان مستقر بودند، مردم با جنگ و فقر دست و پنجه نرم می‌کردند و با خروج غیرمسئولانه آنها از افغانستان، مردم این کشور با بحران فزاینده انسانی مواجه شده و سیطره فقر و گرسنگی به شکل بی‌پیشینه بر مردم حاکم گشته است.

اولیانوف در بیانیه خود چنین نوشته است: “موارد زیادی از سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان به شدت اشتباه است. از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست خورده است و هیچ تلاشی نمی‌تواند این شکست را توجیه کند و هیچ راهی برای درس گرفتن از این تجربه نمی‌شود”.

پیشتر مقام‌های روسیه و چین نیز خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی علیه افغانستان به دلیل بحران اقتصادی در این کشور شده بودند.

واسلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در یکی از نشست شورای امنیت گفت که مسکو امیدوار است افغانستان به دارایی‌های منجمد شده خود دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به مسدود شدن دارایی‌های افغانستان توسط امریکا اظهار داشت که این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. بنابراین دسترسی به تمام دارایی‌های که مسدود شده است به نفع مردم افغانستان می‌باشد و کمک می‌کند تا این کشور از فروپاشیدگی اقتصادی نجات یابد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین هم این موضوع را در نشست گروه 20 مطرح کرد و گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور باید پایان یابد.

وی با اشاره به ذخایر بانک مرکزی افغانستان افزود که این دارایی‌های مردم افغانستان است و باید متعلق به مردم این کشور باشد و نباید برای چانه‌زنی سیاسی از آن استفاده شود.

امریکا ذخایر بانک مرکزی افغانستان به ارزش 9.4 میلیارد دالر را مسدود کرده است. این کشور گفته که طالبان نباید به این ذخایر دسترسی پیدا کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x