صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه درباره افزایش تروریزم و مواد مخدر در افغانستان هشدار داد

روسیه هشدار داد که تروریزم و مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است و کشورهای همسایه از این خطر نگرانی دارند.

روسیه هشدار داد که تروریزم و مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است و کشورهای همسایه از این خطر نگرانی دارند.

پیک‌آفتاب: نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان روز چهارشنبه 17 نوامبر گفت که وضعیت فعلی در افغانستان تثبیت نشده است و چالش‌های جدید به چالش‌های قبلی در این کشور اضافه شده است.

واسلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت: تغییر حکومت و واقعیت جدیدی که پس از 15 اگست در افغانستان رخ داد، نه شهروندان افغانستان‌ و نه هم جامعه بین‌المللی را به ایجاد یک کشور صلح‌آمیز و غیرقابل تقسیم عاری از خشونت، مواد مخدر و جنایت نزدیک نکرده است بلکه بیشتری از بنیادها از هم پاشیده است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد از خطر گسترش تهدیدات امنیتی و تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای همسایه و جهان خبر داد. نبنزیا در این نشست گفت: امروز خطر واقعی ورود فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان، از جمله فعالیت‌های تحت عنوان جریان‌های پناهندگی و مهاجرین، به قلمرو کشورهای همسایه وجود دارد. ما از امارت اسلامی انتظار داریم که به وعده‌های خود در قبال مبارزه با این چالش‌ها عمل کند.

وی خاطرنشان کرد که روسیه از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر که به اندازه کافی منافع تمام اقوام، گروه‌های سیاسی و اقلیت‌های مذهبی کشور از جمله حقوق زنان و کودکان را منعکس کند، حمایت می‌کند.

واسلی نبنزیا گفت که روسیه خواستار برگزاری هر چه سریعتر کنفرانس‌های بین‌المللی جهت کمک رسانی به مردم افغانستان تحت نظارت سازمان ملل متحد است.

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما معتقدیم که باید در اسرع وقت یک کنفرانس بین‌المللی کمک‌های مالی را تحت نظارت سازمان ملل تشکیل دهیم تا نیازهای فوری مردم افغانستان را بررسی نموده و برای نیازمندان در این کشور کمک مالی فراهم شود.

این در حالی است که پیشتر نیز آنتونیو گوترش ضمن هشدار در مورد وضعیت جاری افغانستان، گفته بود این کشور درحال تبدیل شدن به بزرگترین بحران انسانی در جهان است. آقای گوترش از کشورهای جهان خواسته بود که سازمان ملل را برای ارائه کمک‌های نجات دهنده قبل از فرا رسیدن زمستان کمک کنند.

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ افغانستان در آستانه‌ی بزرگترین بحران انسانی جهان است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x