صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: حضور بیست ساله امریکا در افغانستان، به سختی پیروزی تلقی می‌شود

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل می‌گوید که تلاش‌های امریکا برای نشان دادن موفقیت‌آمیز بودن سیاست واشنگتن در افغانستان ریاکارانه و فریب است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل می‌گوید که تلاش‌های امریکا برای نشان دادن موفقیت‌آمیز بودن سیاست واشنگتن در افغانستان ریاکارانه و فریب است.

پیک‌آفتاب: نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته که امریکا تلاش می‌کند تا سیاست خود در افغانستان را موفقانه جلوه دهد و این تلاش ریاکاری و فریب شهروندان امریکا است.

نماینده روسیه در سازمان ملل، اطلاعیه‌ای را که از سوی نماینده امریکا در سازمان ملل به تاریخ 20 جنوری، منتشر شد و در آن “حقایقی” را در مورد کارآیی رهبری امریکا در سازمان ملل، به بررسی گرفته است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفته است: “تلاش‌های دولت امریکا برای نشان دادن سیاست خود در افغانستان به عنوان یک سیاست “موفقیت‌آمیز” بیش از حد ریاکارانه به نظر می‌رسد. نتیجه حضور بیست ساله نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را به سختی می‌توان یک پیروزی تلقی نمود”.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل خاطر نشان کرد: “امریکایی‌ها با ماموریت ویژه مبارزه با تروریسم، وارد افغانستان شدند، اما ورود آن‌ها به افغانستان تنها به تقویت و جایگاه تروریسم و مواد مخدر کمک کرده است”.

به گفته این دیپلمات روس، وضعیت اجتماعی-اقتصادی افغانستان هم‌چنان اسف‌ناک است. دیپلمات‌های روسی اما می‌گویند: “میلیاردها دالر پول‌های تزریقی به جیب دست نشانده‌های فاسد امریکایی رسید. در نتیجه، افغانستان بدون هیچ چشم‌اندازی برای توسعه مستقل به یک کشور وابسته به کمک‌های بین‌المللی باقی ماند.”

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل: “نتیجه گفتگوی جداگانه امریکا با طالبان، در غیاب افغانستانی‌ها، حمایت از رژیم پوسیده اشرف غنی و روی کار آمدن طالبان، خروج غیرمسئولانه نیروهای امریکایی، همه گواه ناموفقیتی است”.

نماینده روسیه ابراز داشت: “اقدامات امریکا برای عدم پذیریش مسئولیت بحران فعلی افغانستان و هم‌چنین اظهارات در مورد کمک سایر کشورها به بازسازی افغانستان پس از بیست سال حضور ناتو در آن‌جا، بسیار غیرمسئولانه است”.

افزون بر آن، نماینده دائمی روسیه توجه ویژه خود را به اقدامات ارتش امریکا در انجام حملات هوایی بی‌نظم، کشتار غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، بدون محاکمه یا تحقیق متمرکز ساخته است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در اخیر تاکید می‌کند: “اقدامات شرکت‌های خصوصی امریکایی که در افغانستان فعالیت داشتند، نیز نباید فراموش شوند. تحقیقات درباره جنایات فجیع و هم‌چنین کشاندن عاملان به عدالت توسط واشنگتن تعلیق و هر گونه تلاش از سوی دیوان کیفری بین‌المللی توسط امریکا تحریم، تهدید و سرکوب شد”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفته بود که سیاست امریکا در قبال افغانستان از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، دیپلماتیک و بشردوستانه به طور کامل شکست خورده است.

روسیه: سیاست‌های امریکا در قبال افغانستان شکست خورده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x