صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه بر تشکیل «دولت مستقل» در افغانستان تاکید کرد

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در گفتگویی با شبکه «روسیه 24» گفت که مسکو از دولت مستقل و خودکفا در افغانستان حمایت می‌کند. این مقام بلند پایه روس اما می‌گوید که کشورش نیازمند دولت مستقل و خودکفا در افغانستان است که روابط نیک، تعامل مثبت و دوستانه‌ با مسکو داشته باشد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که مسکو به ‌دنبال دولت مستقل و خودکفا در افغانستان است.

پیک‌آفتاب: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در گفتگویی با شبکه «روسیه 24» گفت که مسکو از دولت مستقل و خودکفا در افغانستان حمایت می‌کند. این مقام بلند پایه روس اما می‌گوید که کشورش نیازمند دولت مستقل و خودکفا در افغانستان است که روابط نیک، تعامل مثبت و دوستانه‌ با مسکو داشته باشد.

کابلوف در این گفتگو از آمادگی کشورش برای شرکت در پروژه‌های تجاری و اقتصادی افغانستان خبر داد. او با اشاره به منابع زیرزمینی افغانستان گفت که روسیه به معادن افغانستان چشم ندوخته است و طرحی برای بهره‌برداری از این منابع به نفع خود ندارد.

کابلوف در این گفتگو تصریح کرد: “افغانستان منابع طبیعی و دست نخورده زیادی دارد که در آینده از این منابع به ‌نفع مردم و دولت افغانستان استفاده خواهد شد؛ اما روسیه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این منابع نداشته و به آنها چشم ندوخته است”.

نماینده ویژه پوتین تصریح کرد که مسکو آماده است تا در طیف وسیعی از پروژه‌ها، به ویژه پروژه‌های تجارتی در افغانستان شرکت کند و هرزمانی که از آنها دعوت شود، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی روسیه برای مشارکت در این پروژه‌ها سهم خواهند گرفت و برای پیشرفت افغانستان فعالانه کار خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر واسلی نبنزیا و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز هشدار داده بود که تروریزم و مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است و کشورهای همسایه از این خطر نگرانی دارند.

روسیه درباره افزایش تروریزم و مواد مخدر در افغانستان هشدار داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x