صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش با بیان این‌که هیچ کسی از راه‌زنی دولتی غرب در امان نیست، گفت اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک‌قطبی است که از آن صرف جهت دست‌یابی به اهداف غربی استفاده می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی کشورش با بیان این‌که هیچ کسی از راه‌زنی دولتی غرب در امان نیست، گفت اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تعمیق نظام جهانی تک‌قطبی است که از آن صرف جهت دست‌یابی به اهداف غربی استفاده می‌شود.

پیک‌آفتاب: رسانه روسیه تودی(Russia Today)، با نشر گزارشی گفته است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته 14 می در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور گفت: “کشورهای غربی یک جنگ شنیع و همه جانبه را علیه روسیه به راه انداخته‌اند که پیش‌بینی مدت زمان آن دشوار است، اما به نظر می‌رسد که همه بدون استثنا عواقب آن‌را احساس خواهند کرد و تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه محکوم به شکست است”.

لاوروف افزوده است: “اگر این چالش به ما تحمیل شود، ما آن‌را می‌پذیریم. زیرا تحریم‌ها برای ما یک امر عادی شده که تقریباً همیشه و از هر راهی اعمال شده است و تازه‌گی ندارد”.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است: “غرب به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی خود علیه روسیه از روش‌های سرقت آشکار استفاده می‌کند. ما تمام توان خود را برای محافظت از شهروندان خود در خارج از کشور در مقابل نفرت‌پراکنی علیه خود انجام خواهیم داد”.

لاوروف با اشاره به کارزار هم‌آهنگ برای اخراج صدها دیپلمات روسی از کشورهای غربی گفته است که حتی در سیاه‌ترین سال‌های جنگ سرد نیز مشابهتی برای این روی‌کرد وجود ندارد. اوکراین تنها یک ابزار برای غرب با هدف تقویت و تعمیق نظم جهانی تک‌قطبی است.

گزارش تصریح می‌کند که لاوروف در بخش دیگری از سخنانش به صادرات تسلیحات غربی برای دولت اوکراین اشاره کرده و گفته است: “کشورهای غربی آماده هستند تا در اوکراین و تا کشته شدن آخرین اوکراینی با روسیه مقابله کنند”.

گزارش به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان می‌کند: “این موقعیت برای امریکا که در حال مدیریت روی‌دادهای اوکراین از پشت اقیانوس است، اروپا را تضعیف می‌کند و بازارهای آن‌را برای جای‌گزینی کالاها، فن‌آوری‌ها و محصولات نظامی خود تخلیه می‌کند، مطلوب است؛ اما وضعیت پیچیده‌تر از این‌هاست”.

لاوروف در این نشست گفته که امریکا، چین و همه ملت‌های دیگر می‌دانیم که باید امروز تصمیم گرفته شود که آیا نظام جهانی روی‌کردی عادلانه، دموکراتیک و چندقطبی به خود خواهد گرفت یا این مجموعه کوچک کشورها قادر خواهند بود استعمار جدید را بر جامعه بین‌المللی تحمیل کنند.

وزیر خارجه روسیه اما هشدار داده که غرب در حال ترویج ایده واگذاری کنترل اقتصاد جهانی به گروه G-7 است. رهایی از دالر در بازار در دوره آینده قابل قبول خواهد بود. بسیاری از کشورها، استعمار نو کشورهای غربی را احساس کردند و به تحریم‌های روسیه نپیوستند.

لاوروف در این نشست تصریح کرده است که کشورهای غربی به طور کامل اعتبار خود را به عنوان یک شریک قادر به گفتگو از دست داده‌اند. کشورهای غربی منافع مردم خود را قربانی خدمت به امریکا می‌کنند.

وی امریکا را برای حمله نه تنها به روسیه، بلکه به هر کشوری که قادر به دنبال کردن یک سیاست مستقل است، متهم کرد و افزود که هیچ کس از راه‌زنی دولتی غرب مصئون نیست.

این مقام ارشد روسیه خاطرنشان کرده است که اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود نشانه‌های استقلال را به نفع امریکا برای همیشه کنار می‌گذارد و در مسائل امنیتی تحت تاثیر ناتو قرار می‌گیرد که بیش‌تر از پیش در حال آشکار کردن طمع‌ورزی‌های جهانی خود است.

سرگئی لاوروف در پایان هشدار داده که صحبت در مورد ناتوی جهانی بیان‌گر این است که خط دفاعی ناتو به دریای چین جنوبی منتقل خواهد شد و این قابل پذیریش نیست، زیرا ناتو مسئول تامین امنیت بین‌المللی نیست.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x