صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار هیئت بلندپایه امریکا و طالبان در قطر/ امریکا درپی شناسایی طالبان نیستیم

سهیل شاهین از سخنگویان طالبان در واکنش به این اظهارات وزارت خارجه امریکا گفته که آنها برای تشکیل حکومت همه شمول آماده هستند، اما هیچ حکومت گزینشی و انتخابی را نخواهند پذیرفت.

یک هیئت بلندپایه آمریکایی عازم دوحه شده تا در پایتخت قطر با اعضای ارشد طالبان دیدار کند. این نخستین دیدار مقام های آمریکایی با اعضای طالبان پس از خروج نظامیان ایالات متحده از افغانستان در ماه آگوست است. هیئت اعزامی شامل دیپلمات‌های آمریکایی و مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی است.

پیک‌آفتاب: هدف از این دیدار و گفتگوهای دو روزه، گفتگو در مورد «فعالیت گروه‌های تروریستی» در افغانستان و خروج امن شهروندان ایالات متحده از افغانستان عنوان شده است. با این حال، مقام‌های آمریکایی می‌گویند در پی شناسایی حکومت طالبان نیستند. وزارت امور خارجه آمریکا گفته که مذاکرات، ادامه تعامل عمل‌گرایانه است. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفته که فشار بر طالبان برای تشکیل یک حکومت فراگیر با حضور زنان ادامه خواهد داشت.

سهیل شاهین از سخنگویان طالبان در واکنش به این اظهارات وزارت خارجه امریکا گفته که آنها برای تشکیل حکومت همه شمول آماده هستند، اما هیچ حکومت گزینشی و انتخابی را نخواهند پذیرفت.

هیئت طالبان به سرپرستی مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان روزگذشته به دوحه رفت. مقامات طالبان هدف از این سفر را دیدار و گفتگو با مقامات قطری و برخی کشورهای دیگر اعلام کردند.

مولوی عبدالحق واثق، رییس عمومی امنیت ملی طالبان که در ترکیب این هیئت حضور دارد، این سفر را افتخار آمیز خواند و در حساب توییتر خود نوشته است: «این‌ها افرادی هستند که زمانی حق زندگی بر روی زمین را نداشتند.»

هیئت طالبان درحالی قرار است که با مقامات امریکایی و قطری گفتگو کند که حکومت امارت اسلامی با چالش جدی در زمینه به رسمیت‌شناختن از سوی جامعه جهانی مواجه می‌باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x