صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در پی حمله تروریستی در هتلی در سومالی، دست‌کم 12 تن کشته شدند

دست‌کم 12 تن در پی حمله، تیراندازی و هم‌چنین انفجار در هتل «حیات» از سوی ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده در موگادیشو، پایتخت سومالی کشته شدند.

دست‌کم 12 تن در پی حمله، تیراندازی و هم‌چنین انفجار در هتل «حیات» از سوی ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده در موگادیشو، پایتخت سومالی کشته شدند.

پیک‌آفتاب: رویترز با نشر گزارشی گفته است، در این حمله که شام روز گذشته 19 اگست، در پایتخت سومالی صورت گرفت، مهاجمان با انفجار دو موتر بمب‌گذاری شده و به دنبال آن با تیراندازی وارد هتل شده‌ و دست‌کم 12 تن را به قتل رساندند.

در همین حال؛ محمد، یک مامور اطلاعاتی که که نخواسته نام خانوادگی‌اش فاش شود، به رویترز گفته که درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان تا صبح ادامه داشته است. او هم‌چنین تایید کرده که تا این لحظه 12 تن که عمدتاً غیرنظامی هستند، کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، شاهدان عینی می‌گویند انفجارهای جمعه شب، دود عظیمی را بر فراز شهر موگادیشو ایجاد کرد و صدای شلیک گلوله تا ساعت 7 صبح شنبه، شنیده شده است.

هم‌چنین آن‌ها می‌گویند که پس از شنیده شدن صدای انفجار، نیروهای دولتی برای پس گرفتن کنترل هتل و بیرون کردن ستیزه‌جویان وارد هتل شده‌اند. کسانی‌که از نزدیک در محل حضور داشتند، می‌گویند که بخش‌های بزرگی از هتل ویران شده است.

این نخستین حمله از زمان روی کار آمدن حسن شیخ محمد، رئیس جمهور سومالی است که در ماه می، قدرت را در این کشور به دست گرفت.

گروه الشباب که وابسته به القاعده است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. الشباب بیش از 10 سال است که برای سرنگونی دولت سومالی مبارزه می‌کند. این گروه اسلام‌گرای تندرو، می‌خواهد براساس تفسیر خود از شریعت اسلام، یک حکومت مذهبی در سومالی برپا کند.

هتل حیات که مورد این حمله تروریستی قرار گرفته، یکی از اماکن محبوب برای قانون‌گذاران و سایر مقام‌های دولتی است و برخی از ناظران معتقدند به همین جهت الشباب این هتل را برای انجام حمله تروریستی انتخاب کرده است. تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره این‌که مقام دولتی در میان کشته شدگان وجود دارد یا خیر، منتشر نشده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x