صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درگیری مرزی میان نظامیان طالبان و پاکستان در پکتیا

مقامات طالبان از درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و نظامیان پاکستانی در سرحد ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا خبر داده و می‌گوید که این درگیری تلفاتی نیز در پی داشته است.

مقامات طالبان از درگیری میان نیروهای مرزی طالبان و نظامیان پاکستانی در سرحد ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا خبر داده و می‌گوید که این درگیری تلفاتی نیز در پی داشته است.

پیک‌آفتاب: بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان امروز چهارشنبه 23 سنبله، با نشر رشته توییتی می‌گوید که این درگیری روز گذشته پس از آن صورت گرفت که نیروهای مرزی طالبان مانع ساخت پوسته امنیتی نظامیان پاکستانی در نزدیکی خط دیورند در منطقه مقبلو از مربوطات ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا، شدند.

معاون سخنگوی طالبان در ادامه می‌افزاید که براساس اصول نباید پوسته و تاسیسات نظامی در نزدیکی خط دیورند ساخته شود، اما به گفته کریمی، نظامیان پاکستانی روز گذشته اقدام به ساخت پوسته نظامی در نزدیکی خط دیورند کرده بودند.

به گفته کریمی، نظامیان پاکستانی بالای نیروهای طالبان که می‌خواستند برای صحبت درباره این موضوع به آن‌ها نزدیک شوند، شلیک کرده‌اند که تلفات نیز داشته است. وی می‌افزاید که پس از تیراندازی نظامیان پاکستانی، نیروهای طالبان تیراندازی متقابل انجام داده‌اند که ممکن است به نظامیان پاکستانی نیز تلفات وارد شده باشد.

بلال کریمی در ادامه می‌افزاید که این موضوع تحت بررسی قرار دارد و به رهبران دو طرف اطلاع داده شده تا در آینده از تاسیس چنین تاسیسات در نزدیکی خط دیورند و بروز چنین درگیری‌ها، جلوگیری گردد.

مقامات پاکستان تاکنون به گونه رسمی در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند. ارتش این کشور اما روز گذشته 13 سپتمبر، با نشر بیانیه‌ای گفته بود که دست‌کم سه سرباز پاکستانی در تیراندازی «تروریست‌ها» از خاک افغانستان کشته شده‌اند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که تروریست‌ها از داخل افغانستان به سوی نیروهای پاکستانی در منطقه کراچی در مربوطات ولسوالی کرم خیبرپشتون‌خوا تیراندازی کرده‌اند.

در این بیانیه هم‌چنان آمده است که نیروهای ارتش پاکستان به گونه‌ای شایسته به این حمله تروریست‌ها از داخل خاک افغانستان پاسخ داده‌اند و به آن‌ها تلفات سنگینی وارد شده است.

تاکنون روشن نیست که این دو رویداد با یک‌دیگر مرتبط است و یا خیر. طالبان و دولت پاکستان تاکنون در این زمینه به گونه دقیق جزئیات نداده‌اند.

این اظهارات در حالی است که از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان در ۱۵ اگست سال گذشته، بارها نیروهای طالبان با نیروهای کشورهای همسایه از جمله پاکستان در مرزهای افغانستان درگیر شده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان روز ششم سنبله، در صحبت با خبرگزاری ایسنا گفته بود که کشورش حاضر است «یک‌طرفه» مسئولیت برقراری امنیت مرزهای زمینی مشترک ایران و افغانستان را تامین نماید.

ایران: می‌توانیم یک‌جانبه امنیت مرز مشترک را تامین کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x