صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست دو میلیارد دالری یونیسف برای نجات کودکان افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید که برای جلوگیری از فروپاشی نظام صحی افغانستان و فراهم‌سازی خدمات حیاتی برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها به دو میلیارد دالر نیاز است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید که برای جلوگیری از فروپاشی نظام صحی افغانستان و فراهم‌سازی خدمات حیاتی برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها به دو میلیارد دالر نیاز است.

پیک‌آفتاب: یونیسف روز گذشته ۱۶ قوس، در بیانیه‌ای گفته که وضعیت بشری در افغانستان رو به وخامت است. به گفته این نهاد، رفع نیازمندی‌های فوری بیش از ۲۴ میلیون نفر که نصف آن کودکان هستند، به دو میلیارد دالر نیاز است.

الیس اکونگا؛ نماینده یونیسف در افغانستان گفته‌است: “زمستان آغاز شده و بدون پول اضافی، یونیسف و شرکای آن قادر نخواهند بود تا به کودکان و خانواده‌های نیازمند کمک‌رسانی کنند. میلیون‌ها کودک افغان در معرض خطر قحطی و مرگ قرار دارند.”

یونیسف تخمین زده است که نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان تا سال ۲۰۲۲ به دلیل بحران غذایی به سوءتغذیه حاد مبتلا خواهند شد. بر اساس آمار این اداره در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ هزار واقعه سرخکان در افغانستان ثبت شده است.

یونیسف گفته است که این اداره در صورت دریافت دو میلیارد دالر، خدمات حیاتی را برای کودکان افغانستان فراهم کرده و تداوم ارایه خدمات اساسی چون صحت و آموزش را برای آنان تضمین خواهد کرد. نماینده یونیسف کشورهای کمک‌کننده را ترغیب کرده است که به درخواست بشردوستانه یونیسف پاسخ مثبت گفته و از کودکان افغانستان حمایت کنند.

در همین حال، سیگار اداره بازرس ویژه امریکا نیز نسبت به وخاوت اوضاع بشری در افغانستان هشدار داده است. این اداره گفته که با بدتر شدن ناامنی غذایی در ماه‌های آینده؛ افزایش نرخ سوءتغذیه در میان کودکان زیر پنج سال، شکاف‌ها در پوشش سیستم سلامت برای رفع نیازهای صحی را بیشتر می‌سازد.

این در حالی است که چندی پیش سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده بودند که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک در افغانستان دچار سوءتغذیه حاد خواهند شد. از این آمار یک میلیون کودک در معرض خطر مرگ قرار دارند.

3.2 میلیون کودک در افغانستان از فقر و سوء تغذیه شدید رنج می‌برند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x