صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمایت بریتانیا از برقراری حکومت طالبان در افغانستان

شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان در دوحه پایتخت قطر گفته است که این کشور خواهان پایان جنگ و تعامل با طالبان در افغانستان است.

شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان در دوحه پایتخت قطر گفته است که این کشور خواهان پایان جنگ و تعامل با طالبان در افغانستان است.

پیک‌آفتاب: هوگو شورتر (Hugo shorter)، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان مستقر در دوحه روز گذشته 29 جوزا، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بریتانیا از کسی که به دنبال تغییر سیاسی از طریق خشونت در افغانستان باشد، حمایت نمی‌کند.

در بیانیه‌ی منتشر شده از طرف دولت بریتانیا آمده است: “بریتانیا از هیچ کس، از جمله اتباع افغانستان که به دنبال دست‌یابی به تغییرات سیاسی از طریق خشونت، یا هرگونه فعالیتی که خشونت را برای اهداف سیاسی تحریک می‌کند، در افغانستان حمایت نمی‌کند و اجازه نخواهد داد که از خاک بریتانیا برای برنامه‌ریزی یا آماده‌سازی آن استفاده شود و ما به شدت از آن جلوگیری می‌کنیم.”

بیانیه در ادامه تصریح می‌کند که خشونت از هر نوع که باشد، به نفع افغانستان و جامعه جهانی نیست و بریتانیا از هر گونه حملات تروریستی ابراز تاسف می‌کند.

دولت بریتانیا تصریح کرده است که برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‌های بشردوستانه اساسی به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در مورد امنیت، هیچ جای‌گزینی برای تعامل عملی با دولت فعلی افغانستان (حاکمیت طالبان) وجود ندارد و ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

از محتوی بیانیه چنین استنباط می‌گردد که بریتانیا در نظر دارد، حاکمیت طالبان در افغانستان را به رسمیت بشناسد و با آن وارد تعامل شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x