صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ترکیه، سویدن و فنلند را تهدیدی برای ناتو می‌داند

ترکیه از پذیرش عضویت سویدن و فنلند در ناتو بدون موضع‌گیری روشن این کشورها در قبال تروریزم، خودداری می‌کند. این کشور گفته است که کشورهای سویدن و فنلند تهدیدی برای ناتو خواهند بود.

ترکیه از پذیرش عضویت سویدن و فنلند در ناتو بدون موضع‌گیری روشن این کشورها در قبال تروریزم، خودداری می‌کند. این کشور گفته است که کشورهای سویدن و فنلند تهدیدی برای ناتو خواهند بود.

پیک‌آفتاب: فخرالدین آلتون، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه گفته است که این کشور نمی‌تواند نسبت به درخواست کشورهایی که نمی‌خواهند موضع روشنی در امر مبارزه با سازمان‌های تروریستی اتخاذ کنند، دید مثبت جهت عضویت در ناتو داشته باشد.

این مقام دولت ترکیه با اشاره به سویدن و فنلند گفت: “این نگرش هم‌چنین تهدیدی برای آینده ناتو است”. وی افزود: “فرآیندهای ژئوپلیتیکی در دوره اخیر، ارزش ترکیه را به عنوان متحد ناتو نشان داده است”. او گفته است که رویدادهای اوکراین و فرآیندهای بعدی نشان خواهد داد که ناتو خیلی سریع درگیر رویارویی ژئوپلیتیکی خواهد شد. او تصریح کرد: “نگرانی‌های امنیتی جدیدی در داخل ناتو وجود دارد و نباید به آن دامن زد.”

از سوی دیگر؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش‌تر گفته بود که موضع این کشور در مورد گسترش ناتو و پیوستن سویدن و فنلند به ناتو، بدون تحقق خواسته‌های انقره تغییر نخواهد کرد.

اردوغان گفته بود که برای عضویت در ناتو، کشورها باید حمایت از تروریزم را متوقف کنند، تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو کنند و هم‌چنین هم‌بستگی متفقین را نشان دهند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ترکیه به تاریخ 25 می، گفت اگر فنلند و سویدن به نگرانی‌های امنیتی این کشور رسیدگی نکنند، انقره روند پیش‌برد درخواست این کشورها برای پیوستن به ناتو را متوقف خواهد کرد.

ترکیه: به نگرانی ما رسیدگی نشود، درخواست عضویت فنلند و سویدن را وتو می‌کنیم

ترکیه روند عضویت سویدن و فنلند در ناتو را مسدود کرد

رئیس مجمع خاورمیانه خواستار حذف ترکیه از ناتو شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x