صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تاکید نیکلاسون به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در نشست بین‌المللی تاشکند، به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در نشست بین‌المللی تاشکند، به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

پیک‌آفتاب: توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان امروز سه‌شنبه چهارم اسد، در نشست بین‌المللی افغانستان در تاشکند گفته است: “من بر تشکیل یک دولت به رسمیت شناخته شده در افغانستان که در آن همه زنان و مردان حرفی برای گفتن داشته باشند و جناح‌های مختلف سیاسی و گروه‌های قومی و فرقه‌ای در آن حضور داشته باشند، تاکید کردم.”

نیکلاسون با استناد به گزارش اخیر یوناما در مورد نقض گسترده حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دختران، گروه‌های قومی و فرقه‌ای به ویژه هزاره‌ها و شیعیان و آزادی رسانه‌ها در افغانستان تاکید کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان تصریح می‌کند، پرداختن به چالش‌های اقتصادی افغانستان، طالبان را می‌طلبد تا شفافیت بودجه، اطمینان از تطبیق و حاکمیت قانون را نشان دهند و اقدامات معتبری را برای تضمین استقلال و ظرفیت فنی بانک مرکزی انجام دهند.

نشست بین‌المللی افغانستان در تاشکند، امروز آغاز گردید و فردا نیز ادامه دارد.

بیش از 25 کشور و سازمان بین‌المللی در آن دورهم جمع شده‌اند تا در مورد موضوعات مهم افغانستان بحث و تبادل نظر کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x