صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تاکید نماینده ویژه امریکا به بازگشایی مکاتب دخترانه و حفظ امنیت هزاره‌ها

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان می‎گوید که در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه و حفظ امنیت هزاره‌ها با رهبران کشورهای اسکاندیناوی به توافق رسیده است.

نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان می‎گوید که در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه و حفظ امنیت هزاره‌ها با رهبران کشورهای اسکاندیناوی به توافق رسیده است.

پیک‌آفتاب: رینا امیری، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان افغانستان می‎گوید که برای بازگشایی مکاتب دخترانه و حفظ امینت هزاره‌ها نیاز است تا بر طالبان فشارجمعی وارد شود.

نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان می‎گوید: «در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه و حملات هدفمند علیه هزاره‌ها با مقامات کشورهای اسکاندیناوی توافق کردیم.»

امیری در ادامه می‎افزاید که برای تامین امنیت اقلیت‎های قومی و مذهبی نیاز است تا نهادهای بین‌المللی بر طالبان بصورت جمعی فشار وارد کند.

نماینده ویژه امریکا همچنان روز دوشنبه 12 ثور، در صفحه توئیتر خود نگاشته است که با فعالان و رهبران هزاره‎ها در مورد موضوعات مختلف از جمله تامین امنیت، حفظ مالکلیت‎های فردی و توزیع عادلانه کمک‎های بشردوستانه گفتگو کرده است.

وی می‎افزاید: «با آنها (هزاره‌ها) به هدف شناسایی اقدامات برای رسیدگی به بی‎عدالتی‎ها علیه هزاره‌ها و دیگر افغانستانی‌های آسیب پذیر همکاری می‎شود.»

امیری همچنان از سازمان‎های بین‎المللی خواسته است تا برای بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان بر طالبان فشار وارد کنند.

این اظهارات نماینده ویژه امریکا در حالی صورت می‎گیرد که طی روزهای گذشته چندین حمله تروریستی هدفمند علیه مراکز آموزشی و امکان مذهبی هزاره‌ها صورت گرفت که در نتجیه آن صدها تن شهید و زخمی شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x