صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری نمایشگاه عید بازار در کابل

نمایشگاه محصولات تولیدات داخلی زیر نام «عید بازار» در کابل برگزار گردید. در این نمایشگاه 128 هنرمند و تجارت‌پیشه به شمول 78 زن، محصولات زراعتی، صنایع دستی و آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

محمدعارف بیات، کابل

نمایشگاه محصولات تولیدات داخلی زیر نام «عید بازار» در کابل برگزار گردید. در این نمایشگاه 128 هنرمند و تجارت‌پیشه به شمول 78 زن، محصولات زراعتی، صنایع دستی و آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

پیک‌آفتاب: نمایشگاه عید بازار روز گذشته 15 سرطان، از سوی اتاق صنایع و معادن افغانستان، اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و شماری از نهادهای دیگر برای سه روز در کابل افتتاح گردید.

حسام‌الله شفق، یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه، هدف از برگزاری آن‌را چنین توضیح می‌دهد: “هدف از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از محصولات وطنی و معرفی آن به بازار است. در این نمایشگاه ۱۲۸ غرفه گذاشته شده که ۷۸ غرفه آن‌را بانوان تشکیل می‌دهند.”

وی از طالبان می‌خواهد که با برگزاری نمایشگاه‌ها از شرکت‌‌های تازه ایجاد شده حمایت کنند تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به نمایش گذاشته به فروش برسانند.

محمد جواد، یکی دیگر از اشتراک‌کنندگان در این نمایشگاه می‌گوید: “برگزاری چنین نمایشگاه‌ها برای معرفی محصولات ما مفید است، اما در حال حاضر ما تولیدات داریم و متاسفانه صادرات نداریم. خواست من این است که زمینه صادرات را برای همه بازرگانان مساعد بسازند و محصولات به بیرون از کشور صادر گردد.”

حنیفه فاطمی، از دیگر اشتراک‌کنندگان نمایشگاه تصریح می‌کند که خانم‌های تجارت‌پیشه باید مورد حمایت قرار بگیرند: “در سابق بازارها خوب بود و نمایشگاه‌های خارجی داشتیم، اما در حال حاضر محصولات ما بازار ندارد و ما خانم‌های تجارت‌پیشه با چالش‌های گوناگون مواجه هستیم.”

وی با انتقاد از مقررات جدید می‌گوید که زنان مجبور شده‌اند تا جواز فعالیت‌ خود را 10 ساله تمدید کنند که برای آن هزینه گزاف نیاز است و برخی آنان مجبور شده‌اند تا جوازهای خود را لغو کنند.

این بازرگانان از طالبان می‌خواهند تا برای زنان تجارت‌پیشه، بازارهای دایمی را ایجاد کنند تا زنان دوشادوش مردان، محصولات خود را به فروش برسانند.

این بازرگانان خواهان فعال‌سازی مجدد دهلیزهای هوایی برای صادر شدن محصولات خود به خارج از کشور گردیده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x