صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برنامه جهانی غذا به افغانستانی‌های نیازمند، ماهانه کمک توزیع می‌کند

برنامه جهانی غذا (WFP) گفته است که با استفاده از روش‌های دقیق، افراد و خانواده‌های نیازمند در افغانستان را شناسایی کرده و به آنان ماهوار کمک‌ توزیع می‌کند.

برنامه جهانی غذا (WFP) گفته است که با استفاده از روش‌های دقیق، افراد و خانواده‌های نیازمند در افغانستان را شناسایی کرده و به آنان ماهوار کمک‌ توزیع می‌کند.

پیک‌آفتاب: برنامه جهانی غذا تخمین زده که بیش از 20 میلیون تن در افغانستان با بحران شدید گرسنگی مواجه‌اند. این نهاد تاکید کرده که جامعه جهانی باید کمک‌های بیش‌تر را برای افغانستانی‌های نیازمند فراهم کند.

در همین حال؛ سمیع الکوزی، نماینده برنامه جهانی غذا در کابل گفت که افراد مستحق پس از شناسایی، به مراکز توزیع کمک‌ها آمده و استحقاق ماهوار خود را دریافت می‌کنند.

الکوزی گفته که به افراد مستحق، کارت شناسایی توزیع شده است و آنان می‌توانند با نشان دادن آن کارت به داخل محوطه توزیع کمک‌ها داخل شده و سهمیه خود را دریافت نمایند.

برنامه جهانی غذا، بی‌کاری را یکی از عوامل وضعیت ناگوار بشری در افغانستان دانسته و می‌گوید که مردم افغانستان برای بیرون آمدن از این بحران، به توجه بیش‌تر جامعه جهانی نیاز دارند.

سمیع الکوزی تصریح کرده که شمار زیادی از افرادی که اکنون به کمک نیاز دارند، تجارت‌های کوچک داشتند که اکنون با از دست دادن کسب وکارشان با مشکلات روبه‌رو اند.

او تحولات سال گذشته، به رسمیت نشناخته شدن طالبان و قطع هم‌کاری جهان با افغانستان را از علت‌های عمده دیگر مشکلات جاری در افغانستان می‌داند.

الکوزی افزوده است: “موضوع دیگر جنگ اوکراین است. توجه جهان حالا به طرف اوکراین معطوف شده و افغانستان را فراموش کرده است.”

افزون بر کاهش کمک‌های بین‌المللی و افزایش بی‌کاری، شرایط جوی نامناسب به خصوص خشک‌سالی در طول سال جاری و جاری شدن سیلاب‌های ویران‌گر اخیر در ولایت‌های مختلف افغانستان، بحران اقتصادی موجود در کشور و فقر مردم را سه چند کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که رامیز الاکبروف، معاون نمایندگی سیاسی و هم‌آهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، گفته که صبر مردم افغانستان در مورد بحران بشری در افغانستان تمام شده است.

رامیز الاکبروف: صبر مردم افغانستان در مقابل بحران‌های موجود به سر آمده است

سازمان ملل و چین: آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان، در کاهش فقر موثر است

سازمان ملل: افغانستان بدترین بحران انسانی را تجربه می‌کند

سازمان ملل: خلای کمک نقدی به افغانستان باید تا زمستان تکمیل شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x