صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برشنا: با فروش جایدادهای قرضداران میلیونی، بدهی برق را پرداخت می‌کنیم

صفی‌الله احمدزی، سرپرست شرکت برشنا از مسئولان ریاست کابل این شرکت خواسته تا برای جمع‌آوری هرچه زودتر بدهی‌های مشترکین برشنا تلاش نمایند. او گفته است: «آن عده از مشترکین که بیشتر از دو دوره باقیدار هستند، باید پول صرفیه‌ی برق خویش را هرچه زودتر تحویل نمایند.» پیک‌آفتاب: آقای احمدزی همچنین گفته که این شرکت درنظر […]

صفی‌الله احمدزی، سرپرست شرکت برشنا از مسئولان ریاست کابل این شرکت خواسته تا برای جمع‌آوری هرچه زودتر بدهی‌های مشترکین برشنا تلاش نمایند. او گفته است: «آن عده از مشترکین که بیشتر از دو دوره باقیدار هستند، باید پول صرفیه‌ی برق خویش را هرچه زودتر تحویل نمایند.»

پیک‌آفتاب: آقای احمدزی همچنین گفته که این شرکت درنظر دارد تا برای پرداخت بدهی‌هایش به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق، جایدادهای «سیاسیون مقروض» را به فروش برساند. او گفته است که برخی از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین دولتی از شرکت برشنا بابت مصرف برق قرضدارند. سرپرست برشنا افزوده که این شرکت همچنین توانسته تا بخشی از بدهی‌های باقی‌مانده از نزد مردم را جمع‌آوری کند.

از سویی هم، او تأکید کرده که روند پرداخت بدهی‌های شرکت برشنا به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق به‌دلیل مشکلات بانکی با تأخیر مواجه شده است. به گفته‌ی سرپرست برشنا، این شرکت حدود ۶۲ میلیون دالر از کشورهای تامین کننده‌ای برق قرضدار است، اما این کشورها اطمینان داده‌اند که برق افغانستان را در حال حاضر قطع نمی‌کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یک‌شنبه (۱۱ میزان) به نقل از داوود نورزی، رییس پیشین برشنا گزارش کرده بود که اگر این شرکت بدهی‌هایش را به کشورهای تأمین‌کننده‌ی برق پرداخت نکند، ممکن است این کشورها برق وارداتی افغانستان را قطع کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x