صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بدهکاری 35 میلیون دالری حکومت اشرف غنی از پول برق وارداتی

طالبان می‌گویند که حکومت اشرف غنی، 35 میلیون دالر پول برق واردتی از کشورهای ایران، تاجیکستان و ازبیکستان را نپرداخته است.

طالبان می‌گویند که حکومت اشرف غنی، 35 میلیون دالر پول برق واردتی از کشورهای ایران، تاجیکستان و ازبیکستان را نپرداخته است.

پیک‌آفتاب: عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان روز گذشته اول اسد، در نشست خبری با بیان این‌‌که تلاش می‌شود نهادهای انرژی، آب و برق در افغانستان در یک نهاد منسجم شود، گفت: “سه طرح در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و تولید برق تهیه شده که با اجرای آن‌ها مشکلات تولید و تامین برق در افغانستان تا حد زیادی رفع خواهد شد.”

سرپرست وزارت انرژی و آب طالبان در ادامه می‌گوید که حکومت اشرف غنی بیش از 35 میلیون دالر از بابت قیمت برق بدهکار است و آن‌را به کشورهای تاجیکستان، ازبیکستان و ایران نپرداخته است.

منصور می‌افزاید که بخشی از این قروض پرداخت شده و قراردادهای تامین برق وارداتی نیز با کشورهای همسایه تمدید گردیده است.

وی در این نشست هم‌چنان افزود: “برای مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی شهر کابل، با شماری از سرمایه‌گذاران صحبت شده که آن‌ها علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در این پروژه ابراز داشته‌اند.”

طالبان: آب دریای پنجشیر را به کابل انتقال می‌دهیم

در همین حال روز 22 سرطان، شرکت ملی برق تاجیکستان (NEA) اعلام کرده بود که افغانستان قیمت برق وارداتی خود از این کشور را نپرداخته است. پیش‌تر خبرگزاری آسیا پلس نیز به نقل از رئیس شرکت ملی برق تاجیکستان اعلام کرده بود که افغانستان 33 میلیون دالر از این کشور بدهکار است.

پول برق وارداتی از تاجیکستان، تاکنون پرداخت نگردیده است

علاوه برآن در جریان روزهای گذشته، هیئتی از ترکمنستان نیز برای بحث در مورد دریافت قیمت برق و حل مسائل این قرارداد به کابل سفر کرده بودند. براساس اعلام شرکت برق افغانستان (برشنا)، در ترکیب این هیئت الیاسوف، رئیس شرکت ترکمن انرگو؛ مراد ارتیکوف، رئیس پروژه‌های بین‌المللی ترکمنستان و عطا گیلدی مامیوف، رئیس اقتصاد خارجی وزارت انرژی ترکمنستان حضور داشتند.

هیئتی از ترکمنستان برای حل مسئله انتقال پول برق به کابل آمده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x