صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بائربوک: بحران اقلیم “بزرگ‌ترین مشکل امنیتی” جهان است

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان تغییرات اقلیمی را "بزرگ‌ترین مشکل امنیتی" در سطح جهانی خواند. وی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که برلین میزبان نمایندگان حدود 40 کشور برای گفتگو در مورد تغییرات اقلیمی است.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان تغییرات اقلیمی را “بزرگ‌ترین مشکل امنیتی” در سطح جهانی خواند. وی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که برلین میزبان نمایندگان حدود 40 کشور برای گفتگو در مورد تغییرات اقلیمی است.

پیک‌آفتاب: آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در گفتمان اقلیمی پترزبرگ گفت: “بحران اقلیم اکنون بزرگ‌ترین مشکل امنیتی برای همه مردم روی زمین است”. او تصریح نمود: “بحران اقلیم در هیچ مرزی متوقف نمی‌شود، به همین دلیل است که اقدامات علیه آن نیز نباید در هیچ مرزی متوقف شود.”

گفته می‌شود که گفتمان اقلیم پترزبرگ برای هموار کردن مسیر موفقیت‌آمیز نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در سال 2022 است که در ماه نوامبر در شهر ساحلی شرم‌الشیخ مصر برگزار می‌شود.

قرار است اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در این نشست که به میزبانی مشترک آلمان و مصر برگزار می‌شود، سخنرانی کنند.

نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل، معمولاً با عنوان (COP27) شناخته می‌شود. از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان در این نشست اضافه کرده: “همه ما در یک قایق سوار هستیم، به این معنی که فقط با هم می‌توانیم جزرومد را تغییر دهیم.”

بائربوک در مورد تاثیر منازعات بر تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: “تهاجم روسیه به اوکراین یک شکست در مبارزه با تغییرات اقلیمی است”. او افزود: “آلمان نیروگاه‌‌های زغال‌سنگ بیش‌تری را در ماه‌‌های آینده فعال خواهد کرد، اما این کار فقط به‌ طور موقت است.”

در همین حال، رسانه‌ها گزارش می‌دهند که اشاره وزیر خارجه آلمان به تاثیر جنگ اوکراین بر مبارزه با تغییرات اقلیمی به این دلیل بود که روسیه اخیراً صادرات گاز به برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان را به شدت کاهش داده است. این کشورها به خاطر جبران کمبود انرژی، حالا باید نیروگاه‌های زغال‌سنگ را دوباره فعال کند؛ نیروگاه‌هایی که از جمله عوامل اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به حساب می‌آیند.

از سال‌ها بدین‌سو، نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل تلاش می‌کند کشورهای عضو این سازمان را قانع سازد تا نیروگاه‌های تولید انرژی از زغال‌سنگ را مسدود کرده و به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر روی آورند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x