صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اوچا: پس از تسلط طالبان بر افغانستان به 5 میلیون شهروند افغانستان کمک‌های بشری توزیع شده است

اوچا، دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل می‌گوید که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان تاکنون به پنج میلیون شهروند افغانستان کمک‌های بشری توزیع شده است.

اوچا، دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل می‌گوید که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان تاکنون به پنج میلیون شهروند افغانستان کمک‌های بشری توزیع شده است.

پیک‌آفتاب: لیندا تام، سخنگوی اداره هماهنگی امور بشری سازمان ملل(OCHA)  شام روز گذشته گفته است که از تاریخ 15 اگست تا اکنون به حدود پنج میلیون شهروند نیازمند افغانستان کمک‌های بشری توزیع شده است.

لیندا تام گفت که بیشتر این کمک‌ها، مواد غذایی را شامل می‌شود. او افزود: “سازمان‌های غیردولتی و ادارات سازمان ملل(OCHA) پس از تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون به پنج میلیون شهروند نیازمند افغانستان کمک‌های غذایی توزیع کرده‌اند. در این گیرودار حدود نیم میلیون تن از خدمات صحی بهرمنده شده و برای ده‌ها هزار تن دیگر سایر خدمات مانند سرپناه، آب صحی و خدمات حفظ‌الصحه فراهم شده است.”

این در حالی است که یک هیئت امارت اسلامی اکنون در قطر در حال چانه‌زنی با مقامات امریکایی به دنبال به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی است. اما کشورهای کمک کننده به ویژه ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا گفته‌اند که بدون به رسمیت شناختن امارت اسلامی، به کمک‌های بشردوستانه‌شان برای مردم افغانستان ادامه خواهند داد.

اورزلا گرترود فن دیرلاین، رئیس کمیسیون اروپا شام جمعه در نشست آنلاین کشورهای آسیایی-اروپایی گفت، کمک‌های بشری برای مردم افغانستان ادامه خواهد یافت؛ اما نه برای امارت اسلامی.

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در کابل(OCHA) می‌گوید که مردم افغانستان اکنون و در سال آینده نیز به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارند.

لیندا تام، سخنگوی این اداره گفته است که مردم افغانستان با آزمون‌های زیاد روبه‌رو هستند و در حالی که وضعیت افغانستان رو به وخامت گراییده، به ویژه با آغاز فصل زمستان و در سال آینده نیز به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

این در حالی است که دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد پیشتر نیز گفته بود که به 4 میلیون نیازمند مردم افغانستان کمک‌های غذایی توزیع کرده است.

“اوچا” به 4 میلیون نیازمند در افغانستان کمک‌های غذایی توزیع کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x