صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

انتقاد شدید عفو بین‌الملل از سیاست‌های طالبان

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز انتقاد شدید از سیاست‌های طالبان گفته است که آن‌چه طالبان در افغانستان انجام می‌دهند، ناقض قوانین بین‌المللی و تبعیض‌آمیز است.

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز انتقاد شدید از سیاست‌های طالبان گفته است که آن‌چه طالبان در افغانستان انجام می‌دهند، ناقض قوانین بین‌المللی و تبعیض‌آمیز است.

پیک‌آفتاب: سازمان عفو بین‌الملل امروز چهارشنبه ۲۵ جوزا، با انتشار گزارشی تصویری از سیاست‌های طالبان در خصوص عدم بازگشایی مکتب‌های دخترانه انتقاد کرد.

این نهاد بین‌المللی در توضیحات این گزارش نوشته است: “حق تحصیل، یک حق اساسی بشری است که طالبان به عنوان مسئولان کنونی افغانستان موظف به رعایت آن هستند.”

عفو بین‌الملل در ادامه می‌افزاید: “سیاست‌هایی که در حال حاضر توسط طالبان دنبال می‌شود؛ تبعیض‌آمیز، ناعادلانه و ناقض قوانین بین‌المللی است.”

علاوه بر عفو بین‌الملل، سازمان‌های جهانی زیادی از سیاست‌های طالبان در بستن مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم انتقاد کرده‌اند.

این در حالی است که حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور نیز ساعاتی قبل با انتشار توییتی از طالبان خواست تا به درخواست مکرر علمای دین در ولایات مختلف افغانستان مبنی بر بازگشایی مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم گوش کرده و مکتب‌ها را بازگشایی کنند.

وی گفته است که علمای دینی ولایت بادغیس از حکومت سرپرست طالبان می‌خواهند تا مکتب‌های دخترانه بازگشایی شود.

هم‌چنان در تازه‌ترین مورد، روز چهارشنبه 21 جوزا، اسکات اسمیت رئیس‌ امور سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل نیز با انتقاد از عدم بازگشایی مکتب‌های دخترانه گفته بود که سران طالبان روی موضوع بازگشایی مکتب‌ها باهم اختلاف نظر دارند.

یوناما: رهبران طالبان در مورد بازگشایی مکتب‌های دخترانه اختلاف نظر دارند

در همین حال، ملا عبدالسلام ضعیف یکی از مقامات پیشین طالبان نیز، روز گذشته با انتقاد از بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در صفحه توییتر خود نگاشته بود: “کسانی‌که با علوم عصری و بازگشایی مکتب‌ها و دانشگاه‌ها مخالفت می‌کنند، در تحقیر مسلمانان و عقب‌ماندگی جهان اسلام سهم دارند.”

انتقاد شدید ملا عبدالسلام ضعیف از سیاست‌های آموزشی طالبان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x