صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

احمد مسعود: عدم شناخت طالبان از سوی جهان نتیجه ایستادگی و اعتراضات مردم است

احمد مسعود: «ما از موضع‌گیری‌های منطقی و مناسب کشورهای جهان در قبال رسمیت ندادن به اداره طالبان و تاکید روی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کنیم.»

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت پنجشیر گفته که انتظار دارد سیاست عدم شناخت طالبان از سوی جامعه بین‌المللی با قاطعیت ادامه یابد. آقای مسعود درنگ جهانی در به رسمیت‌شناختن طالبان را نتیجه ایستادگی و اعتراضات گسترده مردمی در داخل و خارج افغانستان دانسته است.

پیک‌آفتاب: آقای مسعود در بیانیه‌ای که به تازگی همرسانی کرده، گفته: «ما از موضع‌گیری‌های منطقی و مناسب کشورهای جهان در قبال رسمیت ندادن به اداره طالبان و تاکید روی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کنیم.» آقای مسعود در این بیانیه افزوده که نیروهای طالبان “در ولایت‌های قندهار، بلخ، دایکندی و اندراب‌ها و پنجشیر مرتکب اعمالی شده‌اند که همه مصداق‌های روشن از جرایم جنگی، نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است.”

سخنگویان طالبان پیشتر این اتهامات را رد کرده‌اند و امیرخان متقی وزیر خارجه دولت طالبان دیروز در دوحه پایتخت قطر گفت “این روزها در سراسر افغانستان امنیت برقرار است و حوادث امنیتی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.” آقای متقی به صورت مشخص در مورد پنجشیر گفت که “وضعیت در این ولایت کاملا آرام و مردم پنجشیر از حضور طالبان خوشحال هستند.” او از جامعه بین‌المللی خواست که از طریق همکاری با دولت طالبان در افغانستان می‌تواند با بحران بشری بی‌سابقه در این کشور برخورد کند.

این درحالی است که اعتراضات زنان در افغانستان از زمان تصرف کابل توسط طالبان ادامه داشته است و بیشتر این اعتراضات برای دادخواهی از حق کار و آموزش زنان بوده است. شماری از اعتراضات با برخورد خشن طالبان نیز مواجه شده است.

طالبان در هفتم سپتامبر اداره سرپرست را به نخست وزیری محمد حسن آخوند اعلام کردند، اما تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته، هرچند شماری از کشورها همچنان در کابل نمایندگی دارند و اعضای دولت طالبان در داخل و خارج افغانستان با نمایندگان دیگر کشورها دیدار و گفتگو می‌کنند.

با این حال، آقای مسعود در بیانیه تازه‌اش، گفته که “تا هنگام رسیدن به اهداف مشروع و برحق مردم، دست از مبارزه و مقاومت برنخواهیم داشت.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x