صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا در تلاش است که واردات گاز از آذربایجان را افزایش دهد

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دوشنبه 18 جولای، به باکو پایتخت آذربایجان سفر می‌کند تا با مقامات این کشور در قسمت افزایش واردات گاز صحبت کند.

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دوشنبه 18 جولای، به باکو پایتخت آذربایجان سفر می‌کند تا با مقامات این کشور در قسمت افزایش واردات گاز صحبت کند.

پیک‌آفتاب: اتحادیه اروپا در تلاش است تا وابستگی خود در قسمت انرژی به روسیه را کاهش دهد، از این‌رو برای تامین افزایش انرژی می‌خواهد واردات گاز از آذربایجان را وسعت بخشد.

در همین حال؛ اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتی گفته است: “در حالی‌که روسیه از ذخایر انرژی خود به عنوان اسلحه استفاده می‌کند، تنوع بخشیدن به واردات انرژی برای اتحادیه اروپا یک اولویت است.”

این مقام اروپایی در توییت دیگری نگاشته است: “جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین، هم‌چنان ادامه دارد. بنابراین، ما امروز پیشنهاد می‌کنیم که تحریم‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه کرملین را تشدید کنیم، آن‌ها را به طور موثرتر اجرا کنیم و تا ماه جنوری 2023 تمدید کنیم. مسکو باید بهای سنگینی را برای تجاوزات خود بپردازد.”

از سوی دیگر، رویترز با نشر گزارشی می‌گوید که در پیش‌نویس یک سند کمیسیون اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهاد شده که بر سر افزایش واردات گاز طبیعی از آذربایجان و توسعه یک پایپ‌لاین برای تسهیل واردات گاز با آن کشور توافق کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قبلاً بر سر تحریم تدریجی نفت روسیه توافق کردند، اما بسیاری از این کشورها نگران کمبود مواد سوخت به ‌ویژه در فصل سرما و زمستان‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x